با حضور معاون سازمان محیط زیست؛
سومین جلسه شورای راهبری پارک ملی گلستان برگزار شد

با حضور معاون طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، سومین جلسه شورای راهبری پارک ملی گلستان برگزار شد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، سومین جلسه شورای راهبری پارک ملی گلستان عصر پنج شنبه در محل سالن اداره پارک ملی گلستان با حضور اعضای این شورا و معاون سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
معاون طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست و رییس کمیته فنی شورای راهبری پارک ملی گلستان در این جلسه گفت: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت ارتباطات، سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استانداری گلستان سنسورهای اعلام حریق برای اولین بار در کشور، درپارک ملی گلستان نصب می‌شود تا به محض ایجاد هرگونه حریق، کارکنان و محیط بانان پارک از وقوع آتش اطلاع یابند.

  حمید ظهرابی افزود: مطالعات این طرح بر اساس حریق‌های قبلی و بررسی نقاطی که بیشترین حادثه آتش‌سوزی را داشته‌اند برنامه‌ریزی‌شده و با اعتبار بیش از پنج میلیارد تومان اجرا می‌شود.

وی از عملیاتی شدن بی‌سیم‌های دیجیتال با فن آوری روز دنیا در پارک ملی گلستان خبر داد و تصریح کرد: مجوزهای لازم را از مراکز ذیربط اخذ کرده ایم و به زودی تمامی پاسگاه‌های پارک ملی گلستان از طریق بی‌سیم به هم متصل می‌شوند؛ این طرح به گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده که نقاط کوری در سطح پارک نداشته باشیم.

لازم به ذکر است؛ پارک ملی گلستان نخستین پارک ملی کشور با مساحتی بالغ بر ۹۲ هزارهکتار است که در سال ۱۳۵۴ به عنوان یکی از ذخیره گاه های زیست کره در جهان معرفی شد و  هزار و ۳۵۰ گونه‌ی گیاهی و ۳۰۲ گونه‌ی جانوری را در خود جای داده است.

  21 دی 1397
بخش : گالیکش / محیط زیست
کد خبر: 60865
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام