با حضور رییس جمعیت هلال احمر:
عملیات ساخت مرکز توانبخشی گنبدکاووس آغاز شد

عملیات ساخت مرکز جامع توانبخشی گنبدکاووس با اعتبار حدود ۵۰ میلیارد ریال و زیربنای ۳۰۰ متر مربع با مشارکت خیرنیک اندیش محمد شهرکی امروز چهارشنبه در مراسمی با حضور پیرحسین کولیوند رییس سازمان جمعیت هلال احمر آغاز شد.

به گزارش گلستان فردا، رییس جمعیت هلال احمر روز چهارشنبه در این آیین گفت: هلال احمر حلقه واسطه برای شناسایی نیاز نیازمندان و همراه کردن خیران است و به همگان توصیه داریم برای ترویج فرهنگ همدلی و شادی روح افراد نیکوکار، اقدامات خیرخواهانه آنان را به جامعه معرفی کنند.

پیرحسین کولیوند از محمد شهرکی خیر گنبدی برای عمل به وعده خود برای ساخت مرکز جامع توانبخشی قدردانی کرد و قول تجهیز این مرکز را بعد از پایان ساخت در سریعترین زمان برای ارائه خدمات به مردم منطقه داد.

رییس جمعیت هلال احمر با تاکید بر پای‌کار بودن این مجموعه مردم نهاد در تمام حوادث، گفت: به عنوان مثال نخستین گروه اعزامی برای کمک به آسیب دیدگان در حادثه زلزله افغانستان، سیل پاکستان و اربعین حسینی در عراق از جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بود و این مجموعه بدون توجه به قومیت، مذهب و نژاد نیازمندان برای خدمات رسانی به میدان می‌آید.

کولیوند با اشاره به اقدام خداپسندانه خیری گنبدی در راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی، اظهارداشت: با شیوع کرونا خیلی از افراد بعد از ترخیص از بیمارستان برای ادامه درمان در خانه نیاز به تجهیزات پزشکی داشتند که با کمک خیران امکانات پزشکی در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس هم برگزاری آیین امروز را نشان دهنده جایگاه بالای هلال احمر در دل مردم دانست و گفت: اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر نشان دهنده عملکرد خوب این مجموعه است و سرمایه اجتماعی بزرگی برای ایران اسلامی محسوب می‌شود.

وی از عملکرد مدیران هلال احمر در سطح استانی و شهرستان در همراه کردن خیران برای کمک به نیازمندان قدردانی و بیان کرد: شهرکی خیر گنبدی علاوه بر کلنگ زنی مرکز جامع توانبخشی که امروز شاهد آن هستیم همواره یاری رسان نیازمندان در عرصه‌های مختلف است.

امانقلیچ شادمهر دبیر مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گلستان هم هلال احمر را سنبل عشق و فداکاری برشمرد و تقویت تجهیزات هلال احمر گنبدکاووس به عنوان مرکز ثقل شهرهای شرق استان را خواستار شد.

رضا آریان پور نماینده مردم گالیکش، مینودشت، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی هم گلستان را کلکسیونی از حوادث از سیل، زلزله و رانش زمین گرفته تا آتش سوزی و تصادفات رانندگی دانست و گفت: بضاعت هلال احمر استان به ویژه در شرق آن جوابگوی این حجم از حوادث نیست و می‌طلبد از محل منابع ملی برای رفع کمبودهای این استان کمک شود.

حادثه خیز بودن گلستان بویژه مناطق شرقی آن که دو سوم مساحت ۲۰ هزار و ۳۶۷ کیلومتر مربعی استان را تشکیل می‌دهد و هر از چندگاهی نامش با وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی بویژه سیل و رانش زمین بر سر زبان‌ها می‌افتد، ضرورت استقرار مرکز فرعی لجستیک ستاد مدیریت بحران گلستان را در این منطقه برای حضور به موقع تیم‌ها و ماشین آلات امدادی و خدمات رسان برای کمک به حادثه دیدگان و جلوگیری از افزایش تلفات، دو چندان کرده است.

  2 آذر 1401
بخش : گالیکش / جامعه
کد خبر: 68140
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام