آتش سوزی جنگل‌های شرق گلستان در حال افزایش است

آتش‌سوزی‌ جنگل‌های شرق گلستان که از روز گذشته آغاز شده بود به دلیل وزش باد شدید و وجود برگ‌های خشک در سطح زمین در حال افزایش است.

به گزارش گلستان فردا، فرماندار گالیکش اظهار کرد:  وسعت آتش سوزی که از غروب روز گذشته در منطقه جمشیدآباد این شهرستان آغاز شد هم اکنون به دلیل وزش باد به حدود ۲۰ تا ۳۰ هکتار رسیده است.

علی‌جوان حاذق‌خواه نوع آتش‌سوزی را سطحی و مربوط به برگ‌های خشک و بوته‌ها اعلام کرد و گفت: مهار آن با توجه به وزش باد شدید و دره‌ای بودن منطقه مشکل است.

وی افزود: بیش از ۱۵۰ نفر از نیروهای مردمی، محیط‌بانان منابع طبیعی، محیط زیست و پارک ملی گلستان به همراه همیاران طبیعت و مردم محلی از شب گذشته اطفای حریق را آغاز کردند و هم اینک آتش تحت کنترل قرار دارد.

فرماندار گالیکش گفت: مدیریت بحران استان در حال تدارک است تا اگر امشب نتوانستیم آتش را مهار کنیم فردا بالگرد برای اطفای حریق به منطقه اعزام شود.

جوان افزود: همچنین در منطقه پشت نیلکوه گالیکش آتش سوزی دیگری شروع شده که امیدواریم آن را هم با همکاری نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست و همراهی مردم محلی کنترل و مهار کنم.

 

  25 دی 1401
بخش : گالیکش / محیط زیست
کد خبر: 68510
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام