وزیر جهادکشاورزی خبر داد:
خسارت ۱۶۰۰ میلیارد تومانی بخش کشاورزی براثر سیل گلستان و مازندران

گرگان- وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیل در استان گلستان هزار و ۵۰ میلیارد و در استان مازندران ۵۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.

محمود حجتی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت مصوبه‌ای را برای پرداخت وام بلاعوض و تسهیلات بدون بهره برای جبران خسارت بخش کشاورزی در مناطق آسیب‌دیده از سیل صادر کرد.

وی افزود: دولت مصوب کرد که به ازای هر دام سبک ۵۰۰ هزار تومان وام بلاعوض و ۵۰۰ هزار تومان نیز تسهیلات بدهد؛ تسهیلاتی که دولت کارمزد و سود آن را تقبل می‌کند و در واقع تسهیلات بدون بهره است.

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: برای دام‌های سنگین هم به ازای هر دام سه میلیون تومان وام بلاعوض و سه میلیون تومان تسهیلات بدون بهره در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای بخش زراعت، باغ و زنبورداری و دیگر بخش‌های مرتبط تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دولت همه توان خود را برای جبران خسارات سیل استان‌های شمالی به کار خواهد گرفت.

حجتی خاطرنشان کرد: سیل در استان گلستان هزار و ۵۰ میلیارد و در استان مازندران ۵۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.

  7 فروردین 1398
بخش : اخبار شهرستان ها / گمیشان
کد خبر: 61465
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام