مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان:
سیلاب ۲۰۰ میلیاردتومان به ‌میراث فرهنگی‌ گلستان خسارت زد‌

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: باران و سیلاب حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف خسارت وارد کرد.

 ابراهیم کریمی عصر امروز در بازدید از مجتمع زیارتی گردشگری خالد نبی  با اشاره به واردآمدن خسارت 200 میلیاردتومانی به بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان براثر وقوع سیل اظهار کرد: طبق برآوردهای اولیه 38 میلیارد تومان مربوط به بخش میراث فرهنگی، 36 میلیارد تومان در حوزه گردشگری و 126 میلیارد تومان به بخش‌های متنوع صنایع دستی بر اثر وقوع سیلاب، خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: امسال پیش‌بینی دو برابر شدن ورود گردشگر در ایام نوروز به استان را داشتیم که به دلیل وقوع سیلاب نه فقط این پیش‎‌بینی تاکنون محقق نشده است بلکه شاهد کاهش 40 درصدی حضور مسافران و گردشگران نوروزی در استان هستیم.

کریمی یادآور شد: سال گذشته حدود 11 میلیون گردشگر و مسافر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان بازدید کرده بودند که از این تعداد بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر در این استان اقامت داشتند.

 وی ابراز امیدواری کرد باتغییر شرایط آب و هوایی در نیمه دوم تعطیلات نوروزی، شاهد حضور و اقامت گردشگران و مسافران نوروزی در استان باشیم.

  7 فروردین 1398
بخش : گمیشان / حوادث
کد خبر: 61471
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام