فرماندار گمیشان خبر داد؛
کاهش 10 سانتی متری حجم ارتفاع آب شهر گمیش تپه

فرماندار گمیشان گفت: از بعدازظهر روز گذشته تاکنون حجم ارتفاع آب شهر گمیش تپه بین 10 تا 15 سانتی متر کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ امیرشیر توماج در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در شهرستان گمیشان که با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد، تصریح کرد: خروج آب از سطح شهر و هدایت آن به سمت دریا از مهمترین اولویت ها طی چند روز اخیر بوده است.
وی افزود: با تلاش های نیروهای مسلح و آب منطقه ای عملیات لایروبی و تعریض کانال داخل شهر با بیش از 10 بیل مکانیکی در حال انجام می باشد.
توماج ادامه داد: تا یازدهم فروردین با افزایش ارتفاع آب، 247 هکتار از سطح شهر گمیش تپه با حدود یک هزارو 700 خانوار درگیر آبگرفتگی بوده است.
فرماندار گمیشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور تیم های پزشکی در سطح شهرستان و ارائه خدمات رایگان بیان داشت: تاکنون هیچ گونه بیماری واگیردار ناشی از آبگرفتگی در سطح شهرستان مشاهده نشده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای این وضعیت طی هماهنگی های انجام شده در یازده نقطه شهرستان نقاط اسکان اضطراری شناسایی و راه اندازی شد.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران گمیشان در ادامه با اشاره به قطع بودن تمامی راه های مواصلاتی مرکز شهرستان جهت تسریع در هدایت آب گفت: با تلاش های ارتش و سپاه راه های مواصلاتی مرکز شهرستان از سیمین شهر ناردانلی و خواجه نفس با احداث پل و عملیات لوله گذاری راه اندازی شده است.
توماج افزود: در مسیر گمیش تپه به خواجه نفس به دلیل تردد بالای وسایل نقلیه و امکان خدمات رسانی بهینه از روز گذشته با تصویب شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ساعت زوج و فرد اعمال شده است.
فرماندار گمیشان در پایان ضمن تقدیر از زحمات دستگاه های خدمات رسان، نیروهای مسلح و حضور مردم خاطر نشان کرد: امیدواریم با لایروبی دهانه گرگان رود توسط دستگاه کاتر ساکشن که با همکاری قرار گاه خاتم الانبیا و سازمان بنادر ودریانوردی از بندر انزلی وارد استان شده است شاهد سرعت بیشتر هدایت آب گرگانرود به سمت دریا باشیم.

  13 فروردین 1398
بخش : گمیشان / حوادث
کد خبر: 61551
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام