رئیس اداره محیط زیست بندر ترکمن:
آغاز کوچ بهاره پرندگان مهاجر از تالاب های گلستان

رئیس  اداره محیط زیست بندر ترکمن و گمیشان گفت: کوچ بهاره پرندگان مهاجر از تالاب های گلستان از نیمه دم اسفند آغاز شد و تا اواخر اسفند ادامه دارد.

به گزارش گلستان فردا ، علی بیانی اظهار کرد: فلامینگو از پرندگان کنار آبزی با پاها و گردن بلند با حداکثر طول ۱۳۰ سانتیمتر و از گونه‌های حمایت شده محسوب می‌شودکه اکثر آنها با کوچ بهاره به مناطق سردسیر شمال کره زمین از جمله سیبری می روند و تعداد کمی هم در تالاب ها و خلیج گرگان باقی می مانند.

زیستگاه های آبی گمیشان و بندرترکمن در شمال غرب گلستان و کرانه شرقی خزر با اکوسیستم منحصر به فرد طیف گسترده ای از گونه های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.

بر اساس قانون، شکارچیان فلامینگو حسب مورد به سه ماه تا سه سال زندان و یا ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شوند که علاوه برآن باید طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مبلغ دوازده میلیون ریال بابت ضرر و زیان ناشی از شکار هر قطعه فلامینگو پرداخت کنند.

  21 اسفند 1400
بخش : گمیشان / محیط زیست
کد خبر: 66531
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام