استاندار گلستان در آیین متمرکز افتتاح و کلنگ زنی پروژه های هفته دولت شهرستان گنبدکاووس:
ارزش پروژه های هفته دولت امسال در گلستان ۹ برابر سال ۹۲ است

استاندار گلستان اعلام کرد که ارزش ریالی پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی این استان درهفته دولت امسال ۱۸ هزار میلیارد ریال است که ۹ برابر ارزش پروژه های هفته دولت درسال ۹۲ می‌باشد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، دکتر هادی حق شناس صبح روز سه شنبه 5 شهریور درمراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۴۳ پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی شهرستان گنبدکاووس گفت: افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی این حجم پروژه در گلستان باوجود تنگناهای شدید مالی دولت قابل تقدیر است.
وی افزود: دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ که با تحریم های ظالمانه استکبار جهانی فعالیت خود را آغاز کرد و امروز نیز همچنان درگیر این تحریم ها می‌باشد، اقدامات و موفقیت‌های خوبی داشته که افزایش آمار شاغلین کشور از ۲۱ میلیون نفر به ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بخشی از این موفقیت‌ها است.
دکتر حق شناس اضافه کرد: خودکفایی در تولید گندم درحالی که درسال ۹۲ میزان واردات این محصول سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده و یا افزایش تولیدات پتروشیمی از ۴۰ میلیون تن درسال ۹۲ به ۵۲ میلیون تن درسال ۹۷ و افزایش سهم برداشت از ذخایر مشترک گازی ایران و قطر از ۳۵ درصد درسال ۹۲ به افزون بر ۵۰ درصد تا پارسال و فعال کردن همه فازهای پارس جنوبی و نیز خودکفایی در تولید بنزین از دیگر اقدامات مهم دولت تدبیر و امید است.
وی تصریح کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی اما با تلاش دولت و کارگزاران آن، امروز بیشتر نیازهای کشور در داخل تولید شده و نیاز به خارج نداریم.
استاندار گلستان همچنین با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: علت ماندگاری نام این دو شهید والامقام که در بین دیگر شهدای انقلاب اسلامی از ستارگان پرفروغ هستند، نه انجام کارهای عمرانی بزرگ بلکه اخلاق‌مداری و تواضع آنان بوده‌ است.
دکتر حق شناس، مردمی بودن و زندگی ساده داشتن را از دیگر خصوصیات اخلاقی شهیدان رجایی و باهنر ذکر کرد و افزود: هرگونه تلاش عمرانی و ساخت و سازهای بزرگ توسط مسوولان اگر توام با رعایت اخلاق و حفظ کرامت انسان ها نباشد، بی فایده است.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق در همه حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ازسوی مسوولان و مدیران، اضافه کرد: مردم ارباب و ولی نعمت واقعی مسوولان هستند، بنابراین تکریم آنان و خدمت بیشتر به آنان در کنار انجام فعالیت های عمرانی، مهمترین وظیفه مدیران است.
دکتر حق شناس به پروژه های عمرانی و اقتصادی گلستان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: در این هفته پروژه‌هایی به ارزش ۱۸ هزار میلیارد ریال افتتاح یا عملیات اجرایی آنها در استان آغاز می‌شود که معادل دو برابر هفته دولت سال قبل و ۹ برابر پروژه‌های هفته دولت سال ۹۲ است.
وی بیان داشت: از مجموع ارزش ریالی طرح های عمرانی و اقتصادی گلستان در هفته دولت امسال که ۱۲ هزار میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دولتی و ۶ هزار میلیارد ریال سهم بخش خصوصی است، ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح‌های افتتاحی و هشت هزار میلیارد ریال طرح هایی است که عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
به گفته استاندار گلستان، سهم شهرستان گنبدکاووس از کل طرح های افتتاحی و کلنگ زنی گلستان یک ششم و از طرح های قابل افتتاح استان نیز ۲۵ درصد است.
** تسهیلات بانکی برای طرح های قابل توجیه اقتصادی هزینه شود
استاندار گلستان همچنین با تاکید بر ضرورت هزینه کرد تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های قابل توجیه اقتصادی در این استان، گفت: پارسال بانک های گلستان ۵۰ هزار میلیارد ریال برای طرح های تولیدی و اشتغالزا پرداخت کردند که اکنون بخش قابل توجهی از آن، به مطالبات معوق تبدیل شده‌ است.
دکتر حق شناس افزود: بخش زیادی از این تسهیلات صرف طرح هایی شده که به دلیل کارشناسی نادرست در برآورد هزینه ها، اکنون به طرح نیمه کاره و زمانبر تبدیل شده اند درحالی که اگر طرح ها درست کارشناسی شوند و دارای توجیه اقتصادی باشند، می توانند در توسعه عمران و اشتغال استان موثر واقع شوند.
وی اضافه کرد: از این پس تسهیلات تنها به طرح هایی که دارای توجیه اقتصادی باشند پرداخت می شود تا در روند توسعه و عمران و نیز اشتغال گلستان موثر واقع شوند.
استاندار گلستان همچنین با یادآوری خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل امسال به بخش های مختلف استان، گفت: اگر اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی در مسر درست هدایت شوند، می‌توانند منشاء خیر و عمران باشند.
وی افزود: به عنوان مثال اگر بخشی از اعتبارات دولتی در سال های گذشته در حوزه سد نرماب چهل چای مینودشت هزینه و مخزن این سد تکمیل می شد از ۴۰ تا ۵۰ درصد خسارات سیل می کاست و امروز تکمیل مخزن این سد به ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
دکتر حق شناس ادامه داد: امروز دولت براساس اصل ۴۴ قانون اساسی بنگاه های اقتصادی خود را به مردم واگذار کرده اما کشور همچنان نیاز به بنگاه‌داری اقتصادی دارد و بهترین جایگزین در این حوزه، بخش خصوصی است که بایستی از آن حمایت شود.
وی گفت: همه مدیران موظفند شرایط و زیرساخت های لازم را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی که به تعبیر رهبر انقلاب همانند سرداران دفاع مقدس هستند، فراهم کنند.
در این مراسم که برخی مدیران کل گلستان و ائمه جمعه و مسوولان گنبدکاووس نیز حضور داشتند، استاندار گلستان باشگاه پرورش اندام موسسه آموزش عالی غیردولتی شمس، دانشکده علوم پایه و افزایش ظرفیت ایستگاه برق ۲۳۰ کیلوولت فجر این شهرستان را افتتاح کرد.
پیش از این مراسم نیز استاندار گلستان یک واحد مسکونی احداث شده برای سیل‌زدگان گنبدکاووس در روستای ایمر توره ملا از توابع بخش مرکزی این شهرستان را افتتاح کرد و به رسم یادبود تعدادی لوازم خانگی از جمله یخچال، فرش، اجاق گاز، پتو و ظروف آشپزی به صاحب این واحد مسکونی اهدا کرد.
در هفته دولت سال جاری، ۲۴۳ پروژه عمرانی و اقتصادی اعتبار بیش از ۳۰۴ میلیارد تومان در شهرستان گنبدکاووس افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

  5 شهریور 1398
بخش : گنبد کاووس / دولت
کد خبر: 62677
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام