مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:
مشکلی برای تامین کود مورد نیاز کشاورزان گلستان وجود ندارد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت:‌ با تکمیل ظرفیت انبارهای استان و ذخیره ۱۲ هزار تن کود شیمیایی فسفاته و پتاسه، مشکلی در تامین نیاز کشاورزان وجود ندارد.

به گزارش گلستان فردا، حمید هزارجریبی اظهار کرد: دستیابی به عملکرد کیفی و کمی مناسب در تولیدات کشاورزی برای خودکفایی محصولات راهبردی و پایداری تولید با تامین و تدارک به موقع نهاده‌های کشاورزی از جمله کودهای شیمیایی میسر می‌شود.

وی بیان کرد: کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در کنار بازدیدهای نظارتی و ترویج مزایای مصرف آنها، باعث افزایش فروش روزانه این کودها نسبت به ۲ سال اخیر شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان کمبود تولید در محصول گندم و بخش زیادی از افت تولید بخش کشاورزی در چند سال اخیر را ناشی از کاهش مصرف کود دانست و اظهار داشت: فسفات‌ها نقش زیادی در متابولیسم گیاهی داشته و یکی از عناصر غذایی ضروری برای رشد و توسعه گیاه است و تامین مقدار کافی فسفر باعث رشد سریع، افزایش رشد ریشه و زودرسی محصول می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان اضافه کرد: همچنین پتاسیم باعث افزایش مقاومت گیاه به آفات، بیماری‌ها، گرما، سرما و خشکی شده و در ساختار جدار سلولی و ایجاد بافت‌های نگه دارنده و انتقال مواد غذایی به غده‌ها کاربرد دارد.

هزارجریبی با اشاره به فعالیت ۱۲۸ عامل فروش کود در گلستان، گفت: با صدور حواله‌های الکترونیکی از سوی مراکز خدمات جهاد کشاورزی، کشاورزان می توانند با قیمت‌های اعلامی و نرخ مصوب جدید کود مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی از کشاورزان خواست نهاده‌های مورد نیاز خود مانند کودهای شیمیایی را از شبکه‌های رسمی تهیه کنند تا با استفاده از کودهای شیمیایی با کیفیت، شاهد اثربخشی مصرف کودهای کشاورزی در محصولات خود باشند.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، قیمت کودهای فسفانه و پتاسه از حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار ریال در سال گذشته با کاهش ۴۵ درصدی به حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال رسید.

  21 فروردین 1401
بخش : گنبد کاووس / اقتصادی
کد خبر: 66701
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام