سرپرست اداره‌کل بهزیستی گلستان:
۹۶ درصد از کودکان کار و خیابانی شناسایی شده در گرگان هستند

سرپرست اداره‌کل بهزیستی گلستان گفت: ۹۶ درصد از کودکان کار و خیابانی شناسایی شده در گرگان و ۱۴ درصد از کودکان کار و خیابان شناسایی شده در گنبدکاووس از اتباع خارجی هستند.

به گزارش گلستان فردا، عارف کیایی در مراسم بهره برداری از مرکز روزانه کودکان کار گنبد کاووس اظهار کرد: بیشترین کودکان کار شناسایی شده در استان مربوط به گرگان با ۲۳۰ نفر و گنبدکاووس با ۱۵۷ نفر است.

وی با اشاره به اینکه نخستین مرکز حمایت از کودکان کار و خانواده با ظرفیت ۲۵۰ نفر در گرگان فعال است، افزود: این مراکز برای توانمندسازی و اشتغال کودکان کار و خانواده‌هایشان و همچنین تغذیه درست، آموزش و تحصیل آنان فعالیت دارند.

کیایی ادامه داد: ۹۶ درصد از کودکان کار و خیابانی شناسایی شده در گرگان و ۱۴ درصد از کودکان کار و خیابان شناسایی شده در گنبدکاووس از اتباع خارجی هستند.

سرپرست اداره کل بهزیستی گلستان بیان کرد: بهزیستی گلستان ۲۳۰ هزار نفر با بعد خانوار را تحت پوشش دارد و از این تعداد ۴۳ هزار و ۶۰۰ نفر مستمری بگیر هستند.

کیایی با قدردانی از خدمات خوب خیران به سازمان بهزیستی، از آنان خواست علاوه بر حوزه توان‌بخشی و معیشت مددجویان در بحث پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی هم ورود بیشتری داشته باشند.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس هم پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان کار و خیابانی به صورت تخصصی را از مهمترین وظایف این مرکز دانست و گفت: اقدامات تخصصی شامل مداخلات روانشناختی و مددکاری در این مراکز ارائه می‌شود.

مسلم نوروزی افزود: در چهار سال گذشته به دلیل افزایش تورم و فشارهای اقتصادی در کنار شیوع کرونا بیشترین مشکلات برای طبقات آسیب پذیر و پایین جامعه ایجاد شد که نتیجه آن رشد آسیب‌های اجتماعی مانند خشونت‌های خانگی در جامعه و آسیب به کودکان است.

وی اظهارداشت: کودکان در خانواده‌های با مهارت‌های اجتماعی پایین‌تر با توجه به مشکلات ذکر شده به سمت خروج از خانه، ترک تحصیل و ورود به خیابان برای کار و تکدی‌گری و سرقت سوق پیدا می‌کنند.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس گفت: ۱۵۷ کودک خیابانی در این شهرستان شناسایی شد که بیشتر آنان ساکن روستاهای اطراف شهر و نقاط حاشیه‌ای و آسیب‌خیز هستند که امیدواریم با ارائه خدمات تخصصی در این مرکز حمایتی به بهبود شرایط آنان کمک شود.

 

  29 تیر 1401
بخش : گنبد کاووس / جامعه
کد خبر: 67307
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام