نتیجه آزمایش نیمی از بستری‌شدگان مشکوک به آنفلوآنزا در گلستان مثبت است

کرونا

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان از افزایش روند ابتلا به آنفلوآنزا در استان طی یک ماه اخیر اظهار نگرانی کرد و گفت: نمونه آزمایش ۴۸ درصد از مجموع حدود هزار بیمار بستری مشکوک به آنفلوآنزا در گلستان مثبت است.

به گزارش گلستان فردا، علی باقری اظهارداشت: در یک ماه اخیر نتیجه آزمایش ۴۲ درصد بیماران بستری مشکوک به آنفلوآنزا در مراکز بهداشتی و درمانی استان مثبت بود که این رقم در یک هفته اخیر به ۴۸ درصد رسید.

وی گفت: با اقدامات انجام شده چرخش ویروس کرونا به حداقل رسیده و هم اینک بیماری غالب در استان گلستان آنفلوآنزا است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان افزود: روند ابتلا آنفلوآنزا به ویژه میان کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران خاص رو به افزایش است که یکی از راه‌های جلوگیری از ابتلا و گسترش آن، استفاده از ماسک است.

باقری تاکید کرد: لازم است برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری آنفلوآنزا به ویژه در کودکان حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را بیشتر رعایت کنند.

وی طول مدت درگیری با بیماری آنفلوآنزا را بین سه تا هشت روز اعلام کرد و گفت: تمام داروهای مورد نیاز برای این بیماری در مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها و مراکز منتخب موجود است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت:‌ تاکنون ۱۰ هزار دُز واکسن آنفلوآنزا به گروه‌های هدف در استان از جمله کودکان با مشکلات تنفسی، مادران باردار، سالمندان، بیماران خاص و کادر درمان تزریق شده است.

  24 آبان 1401
بخش : گنبد کاووس / جامعه
کد خبر: 68067
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام