مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:
قوانین میراث فرهنگی در گنبدکاووس به اصلاح و تجدیدنظر احتیاج دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: قوانین حوزه میراث فرهنگی در حوزه شهرستان تاریخی و تمدنی گنبدکاووس محدوده شهر تاریخی جرجان قدیم، نیاز به اصلاح دارد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در این خصوص ورود نمایند.

به گزارش گلستان فردا، محمدجواد ساوری روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از لوح جدید ثبت ملی محراب امامزاده یحیی بن زید(ع) افزود: قوانینی میراثی که در حوزه گنبدکاووس وجود دارد از موانع اصلی توسعه شهری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر و نیز ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهرستان است.

وی بابیان اینکه گنبدکاووس با برخورداری از غنای میراثی (شهر باستانی جرجان و بلندین گنبد آجری جهان) از اصلی ترین عقبه‌های تاریخی و تمدنی استان گلستان به شمار می رود، اضافه کرد: با اینکه این ظرفیت‌ها بهترین فرصت برای جذب گردشگر هستند اما برخی قوانین میراث فرهنگی سبب شده تا افراد و سرمایه‌گذاران نتوانند نسبت به ایجاد زیرساخت‌های مناسب جذب گردشگر از جمله هتل اقدام کنند.

ساوری افزود: گنبدکاووس دومین شهرستان بزرگ گلستان است و ظرفیت‌های خوب تاریخی و گردشگری برای جذب توریست دارد اما از داشتن هتل مناسب محروم است ضمن اینکه در همین شهرستان بخش خصوصی آمادگی ساخت هتل دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان ادامه داد: به سبب برخی غفلت‌ها و کم‌کاری مدیران در ادوار گذشته، ظرفیت‌های میراثی و گردشگری استان و شهرستان‌ها که می‌تواند زمینه رونق گردشگری را فراهم کنند، مورد غفلت واقع شدند که باید این کوتاهی‌ها با کار و تلاش بیشتر جبران شود.

ساوری با اشاره به تاکید رییس جمهور به استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی گلستان برای توسعه، گفت: تلاش مجموعه مدیران استان و اداره کل میراث فرهنگی، اجرایی کردن راهبرد و اهداف دولت است.

 

  9 آذر 1401
بخش : گنبد کاووس / فرهنگی
کد خبر: 68197
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام