۱۱.۵ میلیارد ریال جایزه برای اسب‌های برتر کورس گنبدکاووس تعیین شد

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس گفت: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه این شهرستان ۱۱ میلیارد و ۵۷۲ میلیون ریال جایزه نقدی برای اسب‌های برتر هفته نهم این رخداد ورزشی تعیین کرد که به مالکان، مربیان و چابکسواران رتبه‌های اول تا سوم هر دور اهدا می‌شود.

به گزارش گلستان فردا، بهروز نیازی اظهار کرد: برای شرکت در هفته نهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس که قرار است فردا پنجشنبه و جمعه (۱۵ و۱۶ دیماه) در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود، مالکان ۱۲۱ راس اسب از سه نژاد "ترکمن، تروبرد و دوخون" نام‌نویسی کردند.

وی بابیان اینکه هفته نهم فصل ۱۴۰۱ مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس در ۱۲ دور به مسافت‌های هزار، هزار و ۲۰۰، هزار و ۶۰۰ و هزار و ۷۰۰ متر برگزار می‌شود، افزود: در روز نخست این مسابقات که در ۶ کورس شامل چهار دور هزار متری، یک دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری فردا پنجشنبه برگزار می‌شود، ۶۱ راس اسب با هم رقابت می‌کنند.

نیازی اضافه کرد: کمیته برگزاری برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز نخست هفته نهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس ۴ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال جایزه نقدی پیش‌بینی کرد.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: روز دوم مسابقات این هفته نیز جمعه ۱۶ دیماه جاری با شرکت ۶۰ راس اسب در ۶ کورس شامل ۲ دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری، یک دور هزار و ۶۰۰ متری و یک دور هزار و ۷۰۰ متری برگزار خواهد شد.

وی گفت: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز دوم و پایانی هفته نهم این رخداد ورزشی هفت میلیارد و ۳۵۱ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

نیازی بیان داشت: مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی فصل ۱۴۰۱ گنبدکاووس تا پایان اسفند روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

  14 دی 1401
بخش : گنبد کاووس / ورزشی
کد خبر: 68428
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام