کرایه تاکسی‌های درون‌شهری در گرگان به صورت هوشمند پرداخت می‌شود

رئیس سازمان حمل و نقل شهری شهرستان گرگان از پرداخت کرایه تاکسی‌های درون‌شهری در این شهرستان به صورت کاملا هوشمند خبر داد و گفت: تا دو هفته آینده پرداخت کرایه تاکسی کاملا هوشمند خواهد بود.

با وجود آنکه همه مطلع هستیم رانندگان تاکسی‌ از قشر زحمتکش جامعه محسوب می‌شوند راننده تاکسی بودن کاری سهل و آسان نیست و شغل رانندگی برای تاکسی‌داران شغلی پر تنش و پرمخاطره است.

رانندگان تاکسی در هوای سرد زمستان و هوای داغ تابستان در حجم ترافیک سنگین برای تامین و امرار معاش خود و خانواده‌شان در تلاش و کوشش هستند تا مسافران را به سلامت از مبدا به مقصد برسانند در این میان متاسفانه تخلفاتی از سوی برخی رانندگان تاکسی سر می‌زند که با دریافت کرایه بیشتر از مردم برای وارد شدن به داخل تاکسی تخلف می‌کند بر این اساس بر آن شدیم تا مصاحبه‌ای با احمدعلی سالاری رئیس سازمان حمل و نقل شهری شهرستان گرگان داشته باشیم که خواندن این مطالب خالی از لطف نیست.

چند تاکسی در شهرستان گرگان وجود دارد که قدمت بیش از 10 سال دارند؟ آیا آنها را شناسایی کردید؟

تاکسی هایی که عمر بالای 10 سال دارند و ما آنها را شناسایی کردیم حدود 800 دستگاه هستند که تا امروز 300 دستگاه به بانک های عامل معرفی شدند و برای دریافت وام و تسهیلات 20 میلیون تومان و برخی از تاکسیران ها وام را دریافت کردند و برخی در حال خرید خودرو جدید هستند.

در این حوزه اختیاراتی نداریم و بر اساس آیین‌نامه‌های بانک این موضوع تعیین می‌شود که متاسفانه این موضوع رانندگان را اذیت می کند.

آیا تاکسی‌های اسقاطی که هنوز از گردونه حمل و نقل درون‌شهری خارج نشدند در سطح شهرستان گرگان فعالیت می‌کنند؟

500 دستگاه دیگر نیز در چرخه هستند که آنها را نیز پیگیر هستیم تا از گردونه حمل و نقل درون شهری خارج کنیم و جدیدا ابلاغیه‌ای برای ما آمده است که خودروهای فرسوده می‌توانند بدون جایگزین اسقاط شوند و رانندگان مبلغ خودشان را دریافت کنند.

در این راستا با سه مرکز اسقاط شمال کشور توافق نامه امضا کردیم و مقرر شد که هر خودرویی اسقاط و از گردونه خارج شد بدون جایگزین به این مراکز معرفی کنیم.

راننده‌ها خودروهای فرسوده خودشان را به این مراکز تحویل دهند و هزینه خودشان را دریافت کنند این کاری بود که جدیدا در این سازمان طبق توافقنامه‌هایی که با مراکز اسقاط خودرو در شمال کشور انجام دادیم به سرانجام رساندیم و امیدواریم در هفته‌های آتی همکارانی که به ما مراجعه می‌کنند را به این مراکز معرفی کنیم.

طرح جایگزین خودروهای فرسوده چه موقع به مرحله اجرا می‌رسد؟

این طرح از یک هفته لغایت 10 روز آینده اجرایی می‌شود برخی از رانندگان تمایلی ندارند از تسهیلات استفاده کنند و خودروی جایگزین نیز نمی‌خواهند و عملا امتیاز تاکسی آنها از گردونه حمل و نقل خارج می‌شود.

در خصوص بیمه تامین اجتماعی تاکسی‌ها بفرمایید آیا تمام تاکسی‌داران مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند؟

مدتی است این بیمه به دلیل عدم توافق‌هایی که صورت گرفته بود قطع شده است  و اتحادیه و تاکسیرانی‌های کل کشور پیگیر این موضوع هستند که توافقی را با سازمان تامین اجتماعی برای ثبت‌نام دوستانی که جدید به ناوگان معرفی شدند امضا کنند و تاکسی‌داران بتوانند از تسهیلات و امتیازات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

متاسفانه تا الان که پیگیری کردیم هنوز موفق نشدیم اما سازمان‌های کل کشور به شدت پیگیر این موضوع هستند و وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و همچنین اتحادیه تاکسیرانی نیز پیگیر هستند.

بر اساس آخرین اطلاعات که از ما خواسته شد تمام اطلاعات رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش تاکسی‌ها را وارد سایت معرفی شده از سازمان شهرداری‌ها و اتحادیه کردیم و اطلاعات رانندگان کاملا به روز است که امیدواریم بعد از توافق نهایی با تامین اجتماعی این افراد وارد سیستم خواهند شد و از تسهیلات تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

به اعتقاد من تحقق این موضوع زمانبر است ولی یقین داشته باشند این موضوع توسط سازمان و مراجع بالادستی در حال پیگیری است.

در سال جاری بالغ بر 20 مرکز مختلف خدماتی قرارداد و توافقنامه امضا کردیم که بر اساس معرفی آنها و یا دفترچه ای که جدیدا تهیه شده برای 5 هزار خودرو به مراکزی که ما تفاهم‌نامه و توافق‌نامه امضا کردیم مراجعه کنند انواع مراکز مختلف در دفترچه آمده است از تعویض روغن، تعویض لاستیک، کارواش حتی خیاطی‌ها و رستوران‌ها که رانندگان حمل و نقل عمومی با ارائه دفترچه از تخفیف 30 تا 50 درصدی برخوردارند و تمام تفاهم‌نامه‌ها با امضای سازمان و طرف مقابل رسیده است.

درپایان اگر صحبتی دارید که بازگو نکردید را بیان بفرمایید؟

سازمان‌های حمل و نقل بار و مسافر شهرداری‌ها یا سازمان های حمل و نقل ترافیک شهرداری‌ها بر اساس ابلاغیه وزارت کشور از سال 1394 و 1395 در بسیاری از شهرداری‌ها شکل گرفته است و در شهرداری گرگان با یکپارچه سازی سازمان‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مدیریت پایانه‌های مسافربری درون‌شهری و برون‌شهری شهرداری گرگان سازمان حمل و نقل بار مسافر شهرداری بنده را به عنوان رئیس سازمان حمل و نقل شهری شهرستان گرگان معرفی شدم.

سازمان‌های تشکیل شده حمل و نقل بار مسافر به دلیل یکپارچه‌سازی سازمان‌ها و مدیریت یکپارچه و مدیریت هزینه در اداره سازمان‌ها تشکیل شده است و در طول مدت سه ماهی که در شهرداری گرگان این سازمان را با تلاش همکاران تشکیل دادیم شاهد کاهش هزینه‌ها و بهره‌برداری در مدیریت سازمان بودیم.

شاید تفکر دوستان در وزارت کشور و همکاران ما همین موضوع بوده است که مدیریت‌های مختلف یکپارچه شود و با کاهش هزینه‌ها روبه رو شویم و ناوگان حمل و نقل عمومی مدیریت یکپارچه و صحیحی را در سطح شهر داشته باشند.

در خصوص پرداخت کرایه تاکسی هوشمند بفرمایید که چه موقع در شهرستان گرگان این طرح اجرایی خواهد شد؟

طی دو هفته آتی طرح پرداخت کرایه تاکسی به طور کاملا هوشمند انجام خواهد شد و با نصب کیو آر یا نصب اپلیکیشن بر روی خودروهای تاکسی درون‌شهری پرداخت کرایه تاکسی کاملا هوشمند خواهد بود و آخرین توافق ما روز گذشته با دوستان این شرکت انجام شد و توافق اولیه انجام شد و ظرف دو هفته آینده حتما به بهره برداری خواهد رسید.

افرادی که تمایل دارند می‌توانند خودشان را معرفی کنند و آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود و بحث کرایه تاکسی که یک چالشی بین شهروندان و تاکسی داران است که انشاالله مرتفع شود.

با رانندگانی که حرف‌های رکیک می‌زنند در کمیته انضباطی به شدت برخورد خواهیم کرد زیرا ناوگان حمل و نقل عمومی بخشی از آبروی اجتماعی شهرداری برای خدمت‌رسانی به شهروندان است.

  8 دی 1397
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 60729
مرجع: فارس
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام