شهردار گرگان خبر داد:
راه اندازی سایت بالن سواری/انتقال مرکز اسناد به خانه دارویی

شهردار گرگان با بیان این که سایت بالن سواری در گرگان راه اندازی می شود، گفت: خانه دارویی در پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری می رسد و موزه و مرکز اسناد شهرداری به آن جا منتقل خواهد شد.

عبدالرضا دادبود در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته صبح سه شنبه با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد.

وی با بیان این که نمایشگاه از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه تهران دائر است، در خصوص گردشگری شهری و نقش شهرداری در توسعه گردشگری گفت: یکی از محورهای مهم گردشگری، گردشگری شهری است و با توجه به این که بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کنند این مقوله از اهیمت زیادی برخودار است.

وی افزود: شهرداری گرگان در دوره جدید مدیریت شهری اقدامات زیادی در زمینه توسعه گردشگری انجام داده و برنامه‌های محوری متنوعی را در توسعه مباحث مربوط به گردشگری شهری در دستور کار دارد.

دادبود با بیان این که اولین قدم در این زمینه تشکیل دفتر توسعه گردشگری در شهرداری گرگان بود، اضافه کرد: همچنین پروژه‌های متعدد مرتبط با ظرفیت گردشگری شهری و اکوتوریسم و فضاهای تفریحی و سرگرمی تعریف شده است.

وی تصریح کرد: اکثر پروژه‌های شهرداری گرگان با محوریت توسعه گردشگری است و در خصوص سرمایه گذاری در این بخش اقدامات خوبی انجام شده است.

دادبود گفت: در احیاء بافت تاریخی گرگان چندین پروژه را تعریف کردیم که شامل بازسازی و جداره سازی محلات تاریخی، جداره سازی بخش از خیابان امام خمینی (ره)، مرمت خانه تاریخی دارویی و اقدامات مختلف دیگر است.

خانه تاریخی دارویی تا پایان سال به بهره برداری می رسد

شهردار گرگان تأکید کرد: خانه تاریخی دارویی در پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری می رسد و موزه و مرکز اسناد شهرداری به آن جا منتقل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری علاوه بر هتل ناهارخوران، در حال اخذ مجوزهای احداث تله کابین هستیم و احداث سورتمه، زیپ لاین هم در دست اقدام است.

دادبود با بیان این که سایت بالن سواری تا ۱۵ اسفند راه اندازی می شود، توضیح داد: دو پروژه بزرگ سرمایه گذاری در حوزه گردشگری داریم که یکی از آن ها به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان که پارک تفریحی و سرگرمی به همراه شهربازی مدرن است.

وی اضافه کرد: همچنین یک مجموعه تفریحی با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به عنوان بازار سنتی اسلامی داریم که بازسازی بازارهای سنتی کشور است.

دادبود افزود: در این بازار فضاهای فرهنگی، باغ فرهنگی، سالن های سینما و سالن همایش و مجموعه های تفریحی در نظر گرفته شده است و عملیات اجرایی این دو پروژه قبل شروع سال جدید آغاز خواهد شد.

شهردار گرگان اظهار کرد: در حوزه گردشگری بین الملل هم اقداماتی توسط شهرداری گرگان از جمله خواهرخواندگی انجام شده که خواهرخواندگی با کشورهای چین، قراقستان، ترکیه اسپانیا، پرتغال در دستور کار است.

وی با اشاره به پروژه های رویداد مکان شهرداری گرگان گفت: برنامه هایی خاصی برای سال آینده در خصوص احداث پیاده راه در بافت تاریخی و احیاء میدان شهرداری داریم.

وی تصریح کرد: گرگان ظرفیت های بالایی در زمینه گردشگری دارد که در مغفول مانده است و شهرداری با برگزاری جشنواره های مختلف از جمله جشنواره پاییز هزارنگ نقش پررنگی در این زمینه خواهد داشت.

  23 بهمن 1397
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 61127
مرجع: مهر
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام