رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست گلستان خبرداد:
مشاهده پلنگ ماده در هزارپیچ گرگان/ خطری مردم را تهدید نمی کند

https://media.mehrnews.com/d/2019/03/28/3/3085118.jpg

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست گلستان از مشاهده یک ماده پلنگ به همراه دو توله در  تپه هزارپیچ خبر داد و گفت: خطری مردم را تهدید نمی کند.

محمود شکیبا در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: یکی از پاراگلایدر سواران گلستان در هزارپیچ در دو سه مرحله یک پلنگ ماده را به همراه دو توله اش مشاهده کرده است.

وی افزود: این پلنگ ماده در ارتفاعات هزارپیچ که برای کوهنوردان هم قابل دسترسی نیست مشاهده شده است.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گلستان با اشاره به اینکه این ماده پلنگ در شب مشاهده شده است، ادامه داد: حضور این ماده پلنگ برای مردم خطری ندارد چرا که پلنگ تا زمانی انسان وی را تهدید نکند به کسی حمله نمی کند.

وی اضافه کرد: حضور پلنگ در ارتفاعات هزار پیچ اتفاق عجیبی نیست چرا که گربه سانان قلمرو وسیعی را انتخاب می کنند.

شکیبا تصریح کرد: پلنگ ماده قطعاً به دلیل وجود گراز و شغال در منطقه و نیاز به غذا در محدوده هزارپیچ مشاهده شد و با گرم شدن هوا به طرف جنگل و نقاط بالاتر می رود.

وی خاطرنشان کرد: حضور پلنگ خطری برای مردم ندارد و به ماموران یگان حفاظت محیط زیست تاکید کرده ایم که حضور خود در هزارپیچ را افزایش دهند.

  16 فروردین 1398
بخش : گرگان / محیط زیست
کد خبر: 61583
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام