معاون تبلیغات اسلامی گلستان:
قیام بزرگ عاشورا از محوری ترین ارکان تعالی امت اسلام در مبارزه با طاغوت است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان قیام بزرگ عاشورا را از محوری ترین ارکان تعالی امت اسلام در مبارزه با طاغوت و استکبار جهانی دانست و گفت: وقتی به قیام بزرگ عاشورا نگاه می‌کنیم، متوجه جلوه گری جاودانگی و عظمت پیام آن می‌شویم.

به گزارش گلستان فردا، حجت الاسلام رضا دیلمی اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، آئین پیاده روی عاشقان حسینی به سمت امامزادگان و گلزار شهدای شهرهای مختلف گلستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: همچنین اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای دهه پایانی صفر برنامه‌های ویژه ای اعم از اعزام مبلغ، برگزاری نشست‌های بصیرتی و معرفتی و برگزاری مسابقات فرهنگی طراحی کرده است.

دیلمی قیام بزرگ عاشورا را از محوری ترین ارکان تعالی امت اسلام در مبارزه با طاغوت و استکبار جهانی دانست و ادامه داد: وقتی به قیام بزرگ عاشورا نگاه می‌کنیم، متوجه جلوه گری جاودانگی و عظمت پیام آن می‌شویم.

وی اضافه کرد: امت اسلامی منسجم ایران توانست با وحدتی بی نظیر و بی بدیل در تواصی به حق و مقاومت در صحنه ظاهر شود و یک رزمایش عملی بزرگ انسجام اسلامی را در منظر جهانیان به تصویر بکشد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: تکریم و تعظیم اربعین حسینی، پاسداری و حراست از دستاوردهای تمدن ساز عاشورا است و در این ایام است که اراده‌ها در حذف استکبار جهانی و مبارزه با ظلم و فساد تقویت می‌شود.

وی تصریح کرد: نکوداشت اربعین حسینی در واقع بازخوانی نقش بی بدیل و بی نظیر امام سجاد (ع) و حضرت زینب (ص) در قیام عاشورا است.

دیلمی به روز اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: سالیان زیادی است که در اسلام ناب، عاشقان مکتب حیات بخش عاشورا در روز اربعین سیدالشهدا (ع) در مسیر نجف تا کربلا مشق عشق و شهادت را بازروایی می‌کنند و قدرت جهان اسلام را به تصویر می کشند.

وی افزود: اما ظرف دو سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا برخی از محدودیت‌ها حاصل شد اما با ابتکار، نوآوری و خلاقیت تشکل‌های دینی، انقلابی و اسلامی و همچنین ترسیم شکوهمند حفظ سلامت، عزادارای های شهدای کربلا زنده نگهداشته شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که تشکل‌های دینی و انقلابی و هیئات مذهبی در بسیاری از شهرهای کشور به ویژه در گرگان، جنب کانون طاها جمع شده اند و تصویر با عظمتی را از عمق نگاه با عظمت مکتب سید الشهدا (ع) به تصویر کشیدند.

  5 مهر 1400
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 64939
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام