مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:
صندوق حمایت از جامعه قرآنی تشکیل می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: در راستای حمایت از فعالان قرآن کریم، صندوق حمایت از جامعه قرآنی تشکیل می شود.

به گزارش گلستان فردا، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد شامگاه امروز در نشست صمیمی با مؤسسات قرآنی و رؤسای قرآنی دستگاه های فرهنگی اظهار کرد: استان گلستان رد حوزه معارف و قرآن ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری قابل توجهی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان به وجود بیش از 5 هزار و 600 موقوفه ثبت شده مشتمل بر 71 هزار رقبه وقفی در استان اشاره کرد و ادامه داد: گلستان از لحاظ تعدد رقبات در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: وجود بیش از 3 هزار و 700 مکان مذهبی، قریب به 2 هزار و 800 مسجد و اخوات و وجود 123 امامزاده و بقعه لازم التکریم ظرفیت هایی است که در استان گلستان وجود دارد و در گلستان به عنوان رنگین کمان اقوام که قرآن کریم محور وحدت است می توان با برنامه ریزی در راستای تعمیق معارف قرآن و عترت گام هایی برداریم.

حجت الاسلام سلیمانی فرد تأکید کرد: اوقاف و امور خیریه درصدد است در کنار برگزاری مسابقات قرآنی طرح های مختلف قرآنی، دوره های ارتقای سطح داوران، متسابقین و غیره را انجام دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه در راستای حمایت از فعالان قرآنی برنامه های خوبی به شکل مجازی و حضوری برگزار شد، بیان کرد: متأسفانه با شیوع کرونا مؤسسات قرآنی با چالش جدی مواجه شدند.

وی یادآور شد: گرچه موقوفات خوبی در گلستان به ثبت رسیده اما متأسفانه در بخش موقوفات قرآنی ضعیف هستیم که این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد.

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: در بخش حمایت از جامعه قرآنی در کنار پرداختن به مباحث فنی قرآنی، صندوق حمایت از جامعه قرآنیان تشکیل می شود، همچنین ما در راستای بیمه تکمیلی درمان جامعه قرآنی فعال در مراکز اوقاف گام برداشتیم.

  7 مهر 1400
بخش : گرگان / مذهبی
کد خبر: 64979
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام