معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان
۵۵ تور گردشگری غیرمجاز در استان شناسایی شده اند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت:  از ابتدای سال تاکنون ۵۵ گروه غیرمجاز شناسایی شده و صفحات مجازی آنها توسط پلیس فتا بسته شده است و تعدادی از تورها هم کنسل شده اند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، یاسر قندهاری اظهار کرد: برخی از افراد نه تحت پوشش دفاتر بوده و نه آموزش خاصی دیده اند و تحت عنوان گروه‌های دوستانه، دورهمی، ورزشی و غیره در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند که عمل آنها کاملاً غیرمجاز است.

وی در خصوص برخورد با تورهای غیرمجاز اضافه کرد: در سال جاری، دو جلسه با دستگاه‌های ذیربط از جمله انتظامی، دادستانی، پلیس فتا، اماکن و هیئت امنای تورها در استان برگزار و اقدامات خوبی در این راستا انجام شد.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: ۸۰ دفتر خدمات مسافرتی دارای پروانه بهره‌برداری در گلستان وجود دارد که مجری برگزاری تورهای گردشگری هستند.

یاسر قندهاری افزود: همچنین ۱۲۸ راهنمای گردشگری کارت دار در کنار این دفاتر فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمامی تورها و دفاتر باید از راهنمایان دارای مجوز استفاده کنند، گفت: در غیر این صورت فعالیت آن تور غیرمجاز خواهد بود و راهنمایان گردشگری هم باید تحت پوشش دفاتر خدمت کنند.

وی اضافه کرد: در اواخر سال گذشته «سامانه ثبت گشت» راه اندازی شد که دفاتر موظف هستند برای برگزاری تور، تمامی اقدامات خود را در این سامانه ثبت کنند و این کار از فعالیت‌های غیرمجاز جلوگیری خواهد کرد.

قندهاری ادامه داد: تمامی راهنمایان گردشگری که کارت دریافت می‌کنند دوره‌های تخصصی خود را گذرانده و تحت عنوان راهنمای گردشگری، راهنمای ایرانگردی و راه بلد محلی فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: این افراد در ورود به جنگل و روستا تمام موارد و ضوابط را رعایت کرده و نحوه برخورد با جوامع محلی و یا شیوه فعالیت در تفرجگاه‌ها را می‌دانند اما تورهای غیرمجاز آموزشی ندیده‌اند و بسیاری از مسائل زیست محیطی و غیره را رعایت نمی‌کنند و تمامی اینها به اسم گردشگری تمام می‌شود.

قندهاری گفت: آسیب به محیط زیست، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونا نداشتن بیمه، به خطر افتادن امنیت و ایمنی گردشگران، گردشگری در مسیرهای ناایمن و عدم تعهد به مراجع بالاتر از جمله آسیب‌هایی است که تورهای غیرمجاز به دنبال دارند.

  11 مهر 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 65055
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام