رئیس جهادکشاورزی گلستان:
۲۰۰هزار هکتار اراضی زراعی گلستان آماده کشت گندم

رئیس جهادکشاورزی گلستان گفت: دویست هزار هکتار از اراضی زراعی استان آماده کشت گندم است.

به گزارش گلستان فردا، مختار مهاجر، اظهار کرد: تاکنون در ۱۷هزار هکتار از این اراضی، کشت این محصول راهبردی انجام شده است.

وی افزود: سهمیه ابلاغی وزارت جهادکشاورزی برای کشت گندم در گلستان طی سال زراعی پیش رو ۳۶۸هزار هکتار است و زمان رسمی کشت این محصول از نیمه آبان آغاز می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۲۲هزار تُن بذر گواهی و بوجاری شده گندم از ارقام متناسب با شرایط اقلیمی گلستان تامین که تا کنون ۴هزار تن آن بین کشاورزان توزیع شده است و بقیه از سوی مراکز خدمات کشاورزی به تدریج توزیع می‌شود.

رئیس جهادکشاورزی گلستان به گندمکاران گلستانی توصیه کرد: اولویت نخست خود را برای کشت این محصول، استفاده از بذر‌های گواهی شده قرار دهند، زیرا این بذر‌ها میزان تولید در هر هکتار را بین ۳۰۰تا۴۰۰ کیلوگرم افزایش خواهند داد.

مهاجر، سهمیه ابلاغی سال زراعی پیش روی گلستان برای کشت جو را نیز حدود ۹۲هزار هکتار اعلام و اضافه کرد: برای کشت این محصول نیز ۴هزار و ۵۰۰تن بذر گواهی شده تامین و تا کنون ۲هزار تن آن توزیع شده است.

وی از انعقاد قرارداد کشت دانه روغنی کلزا در سطح ۴۵هزار هکتار توسط کشاورزان استان خبر داد و گفت: تا کنون در ۳۳هزار هکتار کشت این محصول که سهمیه ابلاغی استان در سال زراعی پیش رو ۹۰هزار هکتار است، انجام شده است.

رئیس جهادکشاورزی گلستان، میزان بذر گواهی و تامین شده برای کشت کلزا در گلستان را ۲۰۰تن اعلام کرد و افزود: فصل کشت این محصول در این استان از نیمه دوم مهر آغاز شده و تا پایان آذر ادامه دارد.

مهاجر با تاکید بر ضرورت آماده سازی زمین برای کشت زراعت پاییزه توسط کشاورزان گلستانی اضافه کرد: امسال کشاورزان، هیچ دغدغه‌ای برای تامین نهاده‌های مورد نیاز از قبیل انواع کود شیمیایی و بذر‌های گواهی شده و سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی نداشته باشند.

وی ادامه داد: کشاورزان برای تهیه سوخت تراکتور‌ها مطابق سهمیه ابلاغی اقدام و در صورت بروز مشکلات احتمالی در این بخش به مدیریت جهادکشاورزی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

گلستان ۶۵۰هزار هکتار اراضی زراعی دارد و از استان‌های برتر کشور در تولید محصولاتی راهبردی نظیر گندم، جو و دانه‌های روغنی به‌شمار می‌آید.

  14 آبان 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 65570
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام