مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان :
بانک های ژنتیکی از منحصرترین ذخیره گاه های کشور محسوب می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: بانک های ژنتیکی  و ذخیره گاه های رویشگاهی گلستان در زمره منحصرترین ذخیره گاه های کشور محسوب می شود و تلاش داریم با وجود کمبود نیروی حفاظت از آنها با دقت حداکثری انجام شود.

به گزارش گلستان فردا، عبدالرحیم لطفی اظهار کرد: ۱۵ ذخیره گاه در استان و جود دارد و برنامه مطالعاتی افزودن و ذخیره گاه توس و فندق در شهرهای علی آباد کتول و مراوه تپه در حال انجام است.

وی افزود: به طور معمول حفاظت چند لایه از ذخیره گاه های جنگلی گلستان در حال اجراست و مقوله واگذاری اراضی واقع در ذخیره گاه ها به شدت ممنوع است و تحت هیچ عنوانی برای پروژه های عمرانی و گردشگری مجوزی برای واگذاری صادر نمی شود.

لطفی خاطرنشان کرد : در تعدادی از ذخیرگاه های استان عملیات حصار کشی انجام شده است تا ضریب صیانت و حفاظت از این ذخیره گاه های ژنتیکی افزایش یابد و برای تکمیل محصور کردن نیازمند اعتبارات تکمیلی هستیم.

 

  15 آبان 1400
بخش : گرگان / محیط زیست
کد خبر: 65591
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام