مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبرداد؛
معرفی ۲ قلم شی فرهنگی- تاریخی گلستان در چین

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از نمایش دو قلم شی فرهنگی-تاریخی استان در نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس باستان» در کشور چین خبرداد.

به گزارش گلستان فردا، احمد تجری شامگاه چهارشنبه اظهارکرد: تعداد دو قلم شی فرهنگی-تاریخی از موزه باستان‌شناسی گرگان برای معرفی در نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس باستان» در کاخ موزه پکن در کشور چین باهدف معرفی دیوار بزرگ گرگان، در اختیار موزه ملی ایران قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این آثار شامل یک قلم آجر و یک قلم خمره سفالی برجای‌مانده از دوره ساسانی است که در کاوش‌های باستان‌شناسی دیوار بزرگ گرگان به‌دست‌آمده که بر اساس مجوز وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و طی فرآیند انتقال، به‌صورت امانی در اختیار موزه ملی ایران قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: مشارکت و برپایی نمایشگاه‌های مشترک داخلی و خارجی میان موزه‌ها ازجمله وظایف و اهداف بلند برای معرفی تاریخ، تمدن و فرهنگ این سرزمین است که گام مهمی در توسعه فرهنگی و دوستی جوامع و رونق گردشگری پایدار خواهد بود.

  1 دی 1400
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 66042
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام