سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان :
فرمانداران مکلفند گزارش لحظه ای نظارت بر بازارها را ارسال کنند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: فرمانداران از امروز به صورت روزانه و لحظه‌ای گزارش وضعیت توزیع اقلام کالای اساسی، قیمت‌ کالاها در بازار را به صورت بر خط و همچنین به صورت مکتوب به این معاونت ارسال کنند.

به گزارش گلستان فردا، سید محمد دهنوی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های امروز مردم موضوع معیشت است و باید به نحو احسن در این مسیر به وظایفمان عمل کنیم.

وی افزود: به عهدی که با مردم بستیم پایبند باشیم و طی چند روز آینده منتهی به پایان سال و روزهای ابتدایی سال آینده بر موضوع تنظیم بازار نظارت بیشتری داشته باشیم.

ئعنوی گفت: فرمانداران از امروز به صورت روزانه و لحظه‌ای گزارش وضعیت توزیع اقلام کالای اساسی، قیمت‌ کالاها در بازار، برش استانی توزیع مرغ و تخم مرغ، درج قیمت تولید کننده بر روی کالا و قیمت مصرف کننده در قفسه‌های اصناف را به صورت بر خط و همچنین به صورت مکتوب به این معاونت ارسال کنند.

وی ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهم و مثبت اجرای طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها این است که قیمت‌ها در بخش اعظمی از کالاها کاهش چشمگیر و در بخش دیگر کاهش مختصر داشته است و حتی همینکه در برخی از کالاها شاهد افزایش قیمت نبوده‌ایم نشان از اثربخش بودن طرح است.

دهنوی افزود: نکته دیگری که تمامی فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی موظف بر نظارت شبانه‌روزی هستند، موضوع نظارت بر انبارها است که تا پایان ساعات ۲۹ اسفندماه جاری تمامی فرمانداران و مدیران مرتبط باید نظارت‌ها را تداوم داده و تخلفات را بلافاصله گزارش کنند.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های مرتبط در حوزه نظارت و تنظیم بازار مکلفند سطح اطلاع‌رسانی و گستردگی آگاهی بخشی به مردم را افزایش دهند و با فوریت نشست‌های خبری و بازدیدهای میدانی همراه با رسانه در بازار در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: مجموعه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی بدون تعارف وارد عمل شده و سطح فعالیت‌های نظارتی و اجرایی خود در بازار را افزایش دهند و توزیع عادلانه کالا و قیمت را در بازار با شدت اجرایی کنند.

دهنوی بیان کرد: مجموعه پلیس امنیت اقتصادی و تعزیرات در برخورد با متخلفان و بر هم زنندگان نظم بازار وارد شوند و هیچ واحد صنفی، کارخانه، انبار و تولید کننده اجازه ندارد در خارج از چهارچوب قوانین و مقررات اقدام به توزیع و فروش کالا بخصوص در حوزه کالاها و اقلام اساسی مردم داشته باشد.

وی نصریح کرد: در روزهای پایانی سال بخصوص در سه روز پایانی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه نظارت و تنظیم بازار باید در آماده‌باش کامل باشند و فرمانداران آماده نظارت‌های سرزده و بدون برنامه باشند.

دهنوی با اشاره به اینکه تا ساعات پایانی سال ۱۴۰۰ شخصا برای بازدیدهای سرزده و نظارت‌های میدانی به تمامی شهرستان‌ها خواهد رفت گفت: فرمانداران آماده حضور سرزده تیم‌های استانی را داشته باشند و ترک فعل و تعلل از هیچ فرماندار و مدیری در این حوزه پذیرفتنی نیست.

وی تاکید کرد: از ۲۵ اسفندماه جاری میوه‌های تنظیم بازار شب عید به فوریت در بازار توزیع خواهد شد و قیمت این میوه‌ها حداقل ۱۵ درصد کمتر از قیمت کف بازار خواهد بود تا بتوانیم تنظیم مناسبی در توزیع و قیمت میوه شب عید در بازار داشته باشیم.

  23 اسفند 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66549
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام