سرپرست میراث فرهنگی گلستان خبرداد؛
دستگیری ۱۳۲ متجاوز به میراث‌فرهنگی گلستان/۲۰ دستگاه فلزیاب کشف شد

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از دستگیری ۱۳۲ نفر در حوزه جرائم مرتبط با میراث‌ فرهنگی و همچنین کشف ۲۰ دستگاه فلزیاب در استان طی سال ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش گلستان فردا، رحمان فرمانی اظهارکرد: در راستای اجرای مأموریت‌های ذاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، در سال گذشته تعداد ۱۳۲ نفر به جرم‌های حفاری غیرمجاز، خرید و فروش و استفاده از فلزیاب و همچنین تخریب، ساخت و ساز غیرمجاز دستگیر و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان همچنین از کشف و ضبط ۲۰ دستگاه فلزیاب در سال ۱۴۰۰ در سطح استان خبر داد و افزود: نیروهای یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان با همکاری نیروی انتظامی، ۹ دستگاه فلزیاب را در ارتباط با حمل و نگهداری و ۱۱ دستگاه را در ارتباط با خریدو فروش فلزیاب در سطح استان کشف و ضبط کردند.

وی اضافه کرد: نیروهای یگان حفاظت با همکاری دوستداران میراث فرهنگی و در عملیاتی مجزا ۲۹ مورد حفاری غیرمجاز در مناطق ثبتی و غیرثبتی سطح استان را در سال گذشته کشف کردند.

کشف ۴۳ قلم شیء تاریخی در گلستان

فرمانی در ادامه از کشف و ضبط ۴۳ قلم شیء تاریخی توسط یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان گلستان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان تأکید کرد: حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی وظیفه‌ای همگانی است، ازاین‌رو باید تمام آحاد مردم در پیشگیری از هرگونه آسیب مرتبط با این مواریث ارزشمند، همراه اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان باشند.

وی گفت: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به صورت شبانه‌ روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بناهای تاریخی سطح استان بوده و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌ سرعت پیگیری خواهد شد.

  24 فروردین 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66713
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام