سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان:
آمار مرگ افراد واکسن نزده 6 برابر واکسن زده ها بوده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: میزان مرگ افراد واکسن نزده 6 برابر واکسن زده ها بوده است و همین مساله موجب شد تا این افراد 17 برابر بیشتر از واکسن زده ها بستری شوند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، ظهر امروز سعید گل فیروزی در نشست خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: در یک هفته گذشته کاهش بسیار چشمگیری در زمینه میزان بستری های بیماران کرونا داشتیم که بسیار امیدوار کننده است.

وی افزود: افرادی که در این مدت اقدام به تزریق واکسن کرونا کرده اند 10 تا 15 برابر کمتر به این بیماری مبتلا شده اند و مرگ و میر نیز در این افراد به شدت کم بوده است.

گل فیروزی ادامه داد: در حال حاضر دغدغه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان مدیریت سویه امیکرون کرونا است و با آنکه در گلستان این سویه تقریبا کنترل شده است اما همچنان از مردم می خواهیم که هم واکسن تزریق کند و هم آنهایی که دوز سوم را نزده اند حتما آن را تزریق کنند.

وی افزود: اکنون ۱۴۲ مبتلا به کرونا در استان بستری هستند که ۴۳ نفرشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۱۷ نفر از آنان وخیم است که این آمار نسبت به روز گذشته در بخش بستری ۱۰ نفر کمتر، در بخش بستری مراقبت‌های ویژه یک نفر بیشتر و در بخش وخامت حال مبتلایان یک نفر کمتر شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از مجموع افرادی که دُز اول را تزریق کردند، ۸۳.۹ درصد هم دُز دوم و ۳۳.۴ درصد هم دُز سوم را تزریق نمودند.

وی افزود: تاکنون یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۱۸ دُز واکسن کرونا در نوبت اول، یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۷۷ دُز در نوبت دوم و ۵۱۱ هزار و ۱۵۴ دُز نوبت سوم واکسن کرونا در گلستان تزریق شد.

گل فیروزی در رابطه با تشویق مردم به تزریق ئوز سوم واکسن هم اظهار کرد: واکسن زدن سیاست اغنایی دارد و هیچ سیاست صلبی برای این کار در نظر گرفته نشده و تنها بخشی از خدمات به افرادی که واکسن نزدند، ارائه نخواهد شد.

وی با بیان این که افراد پنج تا ۱۲ سال باید ۲ دُز واکسن کرونا را تزریق کنند و برای تزریق این افراد باید با والدین خود مراجعه کنند، گفت: متاسفانه بخاطر ترس از واکسن کرونا و مباحثی که در خصوص تزریق آن در جامعه شایعه شده تزریق این گروه از جامعه هدف، با جامعه آماری حدود ۲۲۰ هزار نفر، تنها ۲۳ درصد مراجعه داشتیم.

گل فیروز تاکید کرد: در زمینه تزریق واکسن کرونا برای اتباع نیز هیچ محدودیتی وجود نداشته و ندارد و چون بحث سلامت مردم در میان است آن تعداد از اتباع که دارای شناسنامه و مدرک مهاجرت نیستند نیز واسکینه شده و می شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص پروژه‌های مصوب از محل سفر رییس جمهور به گلستان گفت: در آن سفر چهار پروژه بیمارستان آیت‌الله طاهری، کودکان آیت‌الله طالقانی هر ۲ در گرگان، بیمارستان گمیشان و کلاله به تصویب رسید و تعدادی هم پروژه برای بعد از سفر آماده کردیم که به دولت ارائه شده که تصوب آنها نیازمند بررسی بیشتر است.

وی دررابطه با نصب دستگاه ترموتراپی که مدت ها است بلاتکلیف مانده است هم گفت: نصب این دستگاه که یکی از 4 دستگاه برتر در کشور است، به رغم نیاز مردم استان مبلغ 15 تا 20 میلیارد تومان هزینه دارد که به دلیل مشکلات بودجه ای در حال رابزنی هستیم تا از منابع استانی بتوانم این دستگاه را نصب و راه اندازی کنیم .

گل فیروزی در رابطه با معوقات حقوق کارکنان بخش درمان نیز گفت: در این حوزه به شدت با مشکل مواجه هستیم و سعی کرده ایم تا از منایع مختلف این مبالغ را تهیه کنیم تا کمی از معوقات راپرداخت کنیم اما به دلیل بالابودن تعداد پرسنل بخش درمان بدون شک باز هم با این مشکل روبرو خواهیم بود.

به گفته وی بحران دانشگاه در حوزه سلامت بحران نیروی انسانی و کمبود متخصص است نه تجهیزات.

 

  5 اردیبهشت 1401
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 66751
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام