رئیس کل دادگستری گلستان:
گلریزان فعالان اقتصادی برای حمایت از زندانیان

رییس کل دادگستری گلستان گفت: فعالان اقتصادی گلستان برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان بیش از ۲ میلیارد تومان کمک کردند.

به گزارش گلستان فردا، حیدر آسیابی اظهار کرد: فعالان اقتصادی استان امروز در مجموع ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان کمک کردند که نیمی از این مبلغ برای کمک به آزادی زندانیان غیرعمد و نیم ِ دیگر نیز برای حمایت از خانواده‌های زندانیان که مشکل معیشتی دارند، اهدا شد.
وی افزود: جلسه گلریزان ستاد دیه برای کمک به آزادی محکومان غیرعمد هم بیست و هفتم ماه مبارک رمضان با دعوت از خیرین سراسر استان در گرگان برگزار می‌شود.
آسیابی با بیان این که پارسال ۳۰۰ محکوم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند گفت: مجموع بدهی این افراد ۱۱۵ میلیارد تومان بود که ۴۰ میلیارد تومان از مبلغ این بدهی را شاکیان بزرگوارانه بخشیدند.
وی ادامه داد: ۶۰ میلیارد تومان آن را نیز با صدور رای اعسار در دادگاه‌های استان، محکومان به صورت قسطی در حال پرداخت هستند.
حیدر اسیابی افزود: بقیه این مبلغ هم از طریق پرداخت وام به مددجویان زندان‌ها و کمک‌های خیران در ستاد دیه کشور و استان تامین شد.
آسیابی گفت: هم اکنون ۷۰ محکوم جرایم غیرعمد در زندان‌های استان منتظر کمک‌های مردم و خیران برای آزادی هستند که در صورت تامین ۱۰ میلیارد تومان امکان آزادی آنان فراهم می‌شود.
این مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: امیدواریم با کمک‌های امروز و بخشی هم از کمک‌هایی در جشن گلریزان هفته آینده برگزار می‌شود، این افراد نیز به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.
دادستان مرکز استان هم در این مراسم گفت: امروز با طیفی از زندانیان مواجهیم که به علت شرایط اقتصادی و تورم، در کسب و کار‌های خود به مشکل برخوردند و به علت ناتوانی در ادای دیون خود راهی زندان شده اند.
محمود اسپانلو افزود: هر چند در محاکم استان تا جای ممکن از ظرفیت‌های مجازات‌های جایگزن حبس استفاده می‌کنیم، اما باز هم به علت قوانین و مسائل اقتصادی شاهد ورود به زندان هستیم که این امر علاوه بر خود فرد، خانواده‌های آنان را نیز دچار مشکل کرده است.
دادستان اسپانلو افزود: تعداد زیادی از این زندانیان، سرپرست خانواده هستند و برچسب زندان آسیب‌ها و چالش‌های جدی برای خانواده‌های آنان دارد.
وی ادامه داد: ما در انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان گرگان به دنبال رفع بخشی از مشکلات این خانواده‌ها هستیم و امیدواریم با همراهی فعالان اقتصادی و خیران کمی از مشکلات این قشر بکاهیم.
وی ادامه داد: پرداخت مستمری، تامین جهیزیه، سبد‌های معیشتی و کمک هزینه‌های بهداشت و درمان از جمله خدماتی است که در انجمن به خانواد‌های مددجویان ارائه می‌شود.

  5 اردیبهشت 1401
بخش : گرگان / قضاییه
کد خبر: 66756
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام