مدیرکل انتقال خون گلستان :
گلستان نیازمند راه اندازی ۲ واحد سیار انتقال خون است

مدیر کل انتقال خون استان گلستان گفت: استان نیازمند ۲ واحد سیار انتقال خون است و در این خصوص نیازمند اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال برای خرید اتوبوس هستیم.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، فاطمه محمدی ظهر امروز در مراسم تجلیل از اهدا کنندگان خون که به مناسبت هفته انتقال خون و در سالن محیط زیست استان برگزار شد، اظهار کرد: ذخیره خون استان افزون بر ۹ روز اعلام است و بیشترین نیاز خونی استان در شرایط کنونی به گروه‌های A و B منفی و O مثبت است.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۵۱ هزار نفر در استان خون اهدا کردند که در مقایسه با سال ۹۹، ۴.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: ۶۳ درصد مراجعان به مراکز انتقال خون استان اهداکننده مستمر هستند که باید تلاش کنیم علاوه بر افزایش آمار اهداکنندگان، تعداد خون دهی آنان نیز بیشتر شود.

محمدی گفت که برای محل نگهداری پلاسما باید سرد خانه ای در پایگاه منطقه انتقال خون گلستان راه اندازی شود که برای این پروژه هم ۵۰ میلیارد ریال اعتبار درخواست شده است.

مدیر کل انتقال خون گلستان بیان کرد: گلستان نیازمند ۲ واحد سیار انتقال خون است و در این خصوص نیازمند اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال برای خرید اتوبوس هستیم.

وی افزود: اگر چه این مساله در سفر ریاست جمهوری مصوب یفر بود اما همچنان به انتقال خون تخصیص پیدا نکرده است.

محمدی افزود: برای جبران نبود مراکز ثابت و سیار در ۱۰ شهر گلستان، از خودروهای سواری اداره کل برای اعزام پزشک، خون گیرندگان و ارسال تجهیزات استفاده خواهد شد.

در ادامه این مراسم گل فیروزی رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم گفت: اهدای خون یکی از اعمال خداپسندانه است که در فرهنگ اسلامی ایرانی از جایگاه ویژه ای در بین مردم برخودار است.

وی افزود: با توجه به اینکه در سنوات گذشته گلستان خوادث جاده ای زیادی  داشت نیاز مجموعه های درمانی به گرو ه های مختلف خونی زیاد بود و اگر چه امروز این حوادق کمتر شده است اما باز هم همچنان مراکز درمانی نیازمند گوه های خونی هستند.

گل فیروزی گفت: از هر 3 نفر یک نفر نیاز به دریافت خون دارد و در این بین بیماران هموفیلی و تالاسمی و برخی بیماران سرطانی در اولویت دریافت گروه های خونی هستند.

گفتنی است امروز از تعداد 160 نفر از اهدا کنندگان خون در استان تجلیل به عمل آمد.

 

  24 خرداد 1401
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 67091
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام