مدیرکل اوقاف گلستان:
مدارس موقوفه مهارتی در گلستان راه اندازی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به وجود ۴۷۰ باب مرکز آموزشی موقوفه در گلستان گفت که برای ارتقاء مهارت‌ها و اشتغال آفرینی مدارس موقوفه مهارتی در این استان ایجاد می‌شود.

به گزارش گلستان فردا، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد اظهارکرد: با هدف آموزش بهره برداران گلستانی در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه های مزیتی استان مانند گردشگری، آبزی پروری و کشاورزی مدارس موقوفه مهارتی راه اندازی تا نیروی آموزش دیده و کاردان به جامعه تزریق شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: حدود ۶ هزار هکتار اراضی زراعی موقوفه در گلستان واقع شده که در تلاش هستیم با افزایش مهارت فعالان این حوزه بهره وری از موقوفات را بهبود دهیم و در خلق فرصت‌های شغلی جدید دستاوردهای ملموسی داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به اینکه کشاورزی از مزیت‌های اصلی گلستان است، مذاکراتی با مرکز تحقیقات کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان انجام شده تا بتوانیم در مدارس موقوفه استان نیروهای کار آموزش دیده و تکنسین‌های کاربلد تربیت و حتی جذب کنیم.

سلیمانی فرد ادامه داد: بخشی از نیروهای تربیت شده در قالب تکنسین‌ها و کارشناسان مهارت دیده در واحدهای اقتصادی و کشاورزی اوقاف به کارگیری خواهند شد و سایرین هم به عنوان نیروی کار آموزش دیده و کاربلد به بنگاه‌های اقتصادی معرفی می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تاکید کرد: آشنایی با آموزه‌های نوین زراعت جهت بهره بهره وری حداکثری از پتانسیل‌های کشاورزی منطقه و بکارگیری فن آوری ها جدید شرکت‌های دانش بنیان در موضوع کشاورزی و باغداری از جمله اقدامات اوقاف در این مدارس خواهد بود.

به گزارش مهر، استان گلستان پنج هزار موقوفه و ۶۴ هزار رقبه دارد که حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد آنها با نیت اطعام دهی و عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) است.

  9 مرداد 1401
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 67387
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام