دادستان مرکز استان:
نامنظم بودن چهره شهر نتیجه وابستگی شهرداری به تخلفات و کمیسیون ماده ۱۰۰ است

دادستان مرکز استان با انتقاد از وابستگی بودجه شهرداری به کمیسیسون ماده ۱۰۰ گفت: نامنظم بودن چهره شهر در نتیجه همین وابستگی شهرداری به تخلفات و کمیسیون ماده ۱۰۰ است که در نتیجه آن افراد به امید پرداخت جریمه در همین کمیسیون ، هنگام ساخت تخلف می‌کنند و اصول ایمنی را نادیده می‌گیرند و متاسفانه در برخی موارد همین وابستگی سبب می‌شود گزارش‌های ناظران ساختمان درباره تخلف سازندگان در پرونده بایگانی شود.

به گزارش گلستان فردا، محمود اسپانلو با اشاره به صدور دستور ویژه برای بررسی این موضوع اظهار کرد: در دادسرای مرکز استان پرونده کیفری درباره نادیده گرفته شدن گزارش‌های ناظران ساختمانی درباره تخلف سازندگان تشکیل می‌دهیم و قاطعانه آن را پیگیری می‌کنیم.
او در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید پلیس ساختمان در شهرداری گرگان فعال‌تر عمل کند گفت: پلیس ساختمان به محض دریافت گزارش ناظران ساختمان مبنی بر تخلف سازندگان، باید ساخت و ساز‌ها را متوقف کنند.
دادستان اسپانلو، ساخت و ساز‌های نا ایمن و غیرمجاز را خیانت آشکار برای شهر خواند و گفت: شورای شهر به هیچ عنوان نباید اجازه ساخت و ساز‌های غیر مجاز را دهد و باید از شهرداری در این باره تحقیق و تفحص کند.
اسپانلو خطاب به اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری گرگان افزود: کوتاهی شما در موارد این چنینی جان و مال مردم را در آینده و در حوادثی مانند سیل و رانش زمین به خظر می‌اندازد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از اعضای شورای شهر هم خواست: بخش مهمی از فعالیت خود را بر تحقیق و تفحص از شهرداری و نظارت و جلوگیری از تخلفات صرف کنند و وظایف میدانی و حضور در محله‌ها و رسیدگی به مشکلات مردم را به شهرداری بسپارند و بر آن نظارت کنند.
محمود اسپانلو با اشاره به اهمیت فضای شهری در کاهش جرم و اسیب‌های اجتماعی گفت: به جای تمرکز همه امکانات و زیرساخت‌های خدمات شهری در مناطق مرفه شهر، بخشی از امکانات و زیبا سازی شهر در سایر محله‌ها و به ویژه محله‌های حاشیه شهر گرگان انجام شود.
اسپانلو در ادامه گفت: از این پس نماینده دادستانی در جلسات شورای شهر حاضر می‌شود و برای حل مشکلات مردم در محله‌ای مختلف در کنار اعضای شورای شهر و شهرداری کمک می‌کند و هر جایی که نیاز به ورود دادستان است برای کمک تامین منافع مردم حاضریم و کمک می‌کنیم.
توانمند کردن محله‌ها با استفاده از الگو‌های موفقی مانند عطا آباد و اختصاص یک مرکز با ظرفیت نگهداری ۶۰۰ تا ۷۰۰ معتاد از دیگر مواردی بود که دادستان مرکز استان برای کاهش جرایم و امن‌تر شدن شهر گرگان پیشنهاد و درخواست کرد: شهرداری و شورای شهر به صورت جدی به این موضوع ورود کند.

  9 مرداد 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 67392
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام