استاندار گلستان:
شرکت سرمایه گذاری استان در حال شکل گیری است

استاندار گلستان گفت: شرکت سرمایه گذاری استان با دیگری های معاونت هماهنگی امور اقتصادی و وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال شکل گیری است تا صندوق پشتیبانی برای توسعه اقتصاد استان ایجاد شود .

به گزارش گلستان فردا، درآمد سرانه مردم گلستان نصف درآمد سرانه مردم کشور است و میزان تولید ناخالص استان در حال حاضر ۵۶ هزار میلیارد تومان است که بر اساس سند استراتژیک استان تلاش داریم در سال ۱۴۰۴ درآمد سرانه مردم گلستان را به میانگین کشوری و تولید ناخالص را به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان برسانیم و برای این کار به ۲۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

وی افزود: گلستان جز ۱۰ استان اول کشور به لحاظ ظرفیت ها است اما متاسفانه به لحاظ شاخص های برخورداری جز ۱۰ استان آخر کشور محسوب می شود که باید این روند تغییر یابد.

استاندار گفت: قانون اساسی یک چهارم اقتصاد و مدیریت اقتصادی را سهم بخش تعاون می داند و در هدف به اشتراک گذاشته شده استان یعنی تحقق درآمد ۱۱۲ هزار میلیارد تومانی ، ۲۵ درصد باید از طریق تعاونی ها ایجاد شود.

وی افزود: هدف مبادلات بین المللی ارتقا درآمد ۱۸۶ میلیون دلاری به ۵۰۰ میلیون دلار است که ۲۵ درصد این هدف باید از طریق بخش تعاونی انجام شود.

زنگانه بیان کرد: در مصوبات سفر رییس جمهور یعنی تسهیلات ۱۲ هزار و ۱۰۰ میلیون تومانی و اعتبارات حدود ۳ هزار میلیارد تومانی برای تبصره های ۱۶ و ۱۸ باید سهم ۲۵ درصدی تعاونی ها مورد نظر قرار گیرد.

وی گفت: حضور بانوان در تعاونی ها نشان از عدالت محوری دارد و امیدواریم این حضور در تمام حوزه ها افزایش یابد.

استاندار تصریح کرد: افتتاح اتاق تعاون در شهر کازان جمهوری تاتارستان اتفاق ارزشمندی بود که باید در دیگر کشورهای هدف نیز ایجاد شود.

در این مراسم با حضور دکتر زنگانه از تعاونی‌های برتر استان تقدیر شد.

  10 شهریور 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 67558
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام