استاندار گلستان:
طرح پرورش اوان کودکی به عنوان پایلوت در استان گلستان اجرا شده است

استاندار گلستان گفت: طرح پرورش اوان کودکی (پاک) برای اولین بار در این استان به عنوان پایلوت کشوری اجرایی شده است.

به گزارش گلستان فردا، علی‌محمد زنگانه عصر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در محل دفتر استاندار اظهار کرد: در این طرح به دنبال تربیت نسل خودکنترل هستیم و این طرح ویژه کودکان پیش‌دبستانی است.

وی بیان کرد: معتقدیم این سن، سن طلایی محسوب می‌شود، زیرا در این سن رشد و تکامل همه جانبه رخ می‌دهد و می‌تواند منجر به این شود که شخصیتی شکل بگیرد که این شخصیت، واکسیناسیون اجتماعی شده است.

وی تصریح کرد: این کودکان در سنین بالاتر می‌تواند به آی‌کی‌یو (IQ) بالاتر، مقاومت بیشتر در برابر آسیب‌ها و با خودکنترلی بیشتر حتی ضریب موفقیت‌های اقتصادی بیشتر دست یابد.

استاندار گلستان گفت: مطالعات طولی نشان داده این قابلیت‌ها در فردی که تحت پوشش طرح «پاک» قرار می‌گیرد، خصوصیات بالا را خواهد داشت.

زنگانه افزود: این طرح در سه بخش عمده شامل آموزش زودهنگام، مراقبت و ایجاد امنیت و همچنین تغذیه و سلامت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: عمده رشد مغز انسان در این سنین است و افرادی که تحت این برنامه بودند نشان داده میزان شکل‌گیری تفکرات آنها در برابر برخی آسیب‌ها بیشتر است و این بهترین سن مداخلات است که ما آن را نسل خودکنترل می‌دانیم.

زنگانه در ادامه به اجرای طرح نظام مراقبت‌ اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) اشاره و اضافه کرد: این طرح در واقع مداخله در حین مدرسه است و طرح مدرسه‌ محور محسوب می‌شود.

استاندار گلستان گفت: این طرح شامل دو بخش ارتقایی و نیز شناسایی و غربالگری است که در این طرح، اختلالات را زود متوجه می‌شویم و مداخلات خود را با توجه به میزان و نوع اختلال انجام می‌دهیم.

زنگانه افزود: تلاش داریم در مداخلات افراد را در مسیر ارجاع و در صورت نیاز مداخلات اورژانسی قرار دهیم.

وی تاکید کرد: در این مداخلات افراد پرخطر، در معرض خطر و آسیب دیده را شناسایی می‌کنیم و در صورت نیاز مشاوره یا معاضدت‌های قضایی، حقوقی و انتظامی را انجام می‌دهیم.

زنگانه یادآور شد: جوامع هدف این دو طرح فرزندان، نوجوانان، جوانان و آینده‌سازان این نظام هستند که باید از آنها صیانت همه جانبه به منظور فراهم شدن زمینه رشد داشته باشیم.

  13 شهریور 1401
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 67569
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام