مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان :
گلستان دارای ۵۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای خصوصی است/تجهیزات برخی کارگاه ها فرسوده است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: گلستان دارای ۵۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای خصوصی در بحث آموزش‌های مهارتی‌ است که ۶۰۰ مربی در این مراکز آموزش‌های لازم مهارتی را به هنرجویان آموزش می‌دهند.

به گزارش گلستان فردا، حمزه کرایلو شامگاه جمعه در دیدار معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار کرد: گلستان دارای ۱۸ مرکز آموزش دولتی و ۱۱۸ کارگاه ثابت فعال دولتی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گلستان: ۱۳۲ مربی هم در این مراکز آموزش‌های مهارتی را به گروه‌های هدف ۱۹گانه می‌آموزند.

وی افزود: با وجود محوریت اقتصادی کشاورزی در این استان و سابقه طولانی زراعت و باغداری در مناطق گوناگون، استقبال هنرجویان و شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای صنعتی بیشتر از کشاورزی است. 

کرایلو گفت: باید برنامه‌ریزی جامع و مدونی صورت گیرد تا گرایش و استقبال به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشاورزی بیشتر شود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده و استقبال از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حوزه صنعت، نیاز است کارگاه‌های این حوزه تجهیز شود، زیرا تجهیزات این حوزه کارگاهی فرسوده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماهه، یک میلیون و ۵۳۹ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شد که این عملکرد در دولت سیزدهم به نسبت دولت دوازدهم ۱۱۹ درصد رشد داشت.

وی تصریح کرد: در شرقی‌ترین نقطه استان (شهرستان مراوه‌تپه) فاصله روستاها تا مراکز آموزش زیاد است و این مشکلی در زمینه آموزش و استقبال علاقمندان به مهارت‌آموزی ایجاد کرده که نیاز است حداقل یک خوابگاه در این شهرستان احداث کنیم تا بخش قابل توجهی از مشکلات مهارت‌آموزی مشتاقان و علاقمندان به حضور در کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در مراوه‌تپه برطرف شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: از محل ردیف اعتباری فرمانداری برای تکمیل این پروژه ۳۱۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد.

کرایلو اضافه کرد: همچنین برای تکمیل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران در شرق این استان واقع در گنبدکاووس از محل اعتبارات و مصوبات سفر رییس جمهور در اسفند ماه سال گذشته به گلستان، ۹۰ میلیارد ریال مصوبه شده است.

  19 شهریور 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 67606
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام