مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبرداد؛
پایان نذر فرهنگی پویش«رج به رج» در گلستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از اتمام بافت جاجیم توسط هنرمندان استان در قالب نذر فرهنگی پویش رج به رج برای اهداء به حرم مطهر امام حسین (ع) خبرداد.

به گزارش گلستان فردا، محمدجواد ساوری  اظهارکرد: بافت جاجیم دست‌بافت هنرمندان صنایع‌دستی استان که در خلق آن جمعی از مردم استان، مسئولان و علاقه‌مندان خاندان عصمت و طهارت به‌ویژه امام حسین (ع) در قالب نذر فرهنگی پویش رج به رج سهیم بودند، هم‌زمان با اربعین سرور و سالار شهیدان به اتمام رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان اضافه کرد: مراسم بُرش این دستبافت در موکب اربعین شهرستان گرگان و با حضور سیدمحمد حسینی دستیار ویژه استاندار گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان، هنرمندان و جمعی از علاقه‌مندان برگزار شد.

وی بیان کرد: نذر فرهنگی پویش رج به رج با طراحی هنرمندان خانه صنایع‌دستی ساروقِ نِنا شهرستان کردکوی و به سرپرستی زهرا راییجی یانسری و سید هاجر یزدانی هنرمندان صنایع‌دستی استان، به‌منظور بافت جاجیم اصیل و فاخر راه‌اندازی شد تا پس از خلق این اثر هنری آن را به حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) اهدا کنند.

ساوری گفت: این اثر فاخر جاجیم‌بافی که در آن ۷۲ عدد طرح گل لاله نقش بسته است، با عنوان رج‌های کربلا، در ابعاد ۷۰ در ۱۸۰ سانتی‌متر و با مواد اولیه تار پنبه‌ای و پود پشم، رنگ ریزی طبیعی، با نقوش سنتی و با تکنیک پودگذاری مضاعف (متکازین) بافته شده است.

وی بیان کرد: این اثر پس از فرآیند پرداخت جاجیمی، به حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) اهدا می‌شود.

بافت این اثر در روزهای ۱۷ و ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۱ در خانه صنایع‌دستی ساروقِ نِنا شهرستان کردکوی در غرب استان گلستان و از ۲۰ الی ۲۶ شهریورماه سال جاری در موکب اربعین شهرستان گرگان (خیابان شهید رجایی، جنب کانون طه) انجام شده است.

  27 شهریور 1401
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 67663
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام