با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی؛
۳ کاروانسرای تاریخی گلستان‌ مرمت می شود

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌ دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور از مرمت و بازسازی سه کاروانسرای تاریخی گلستان با موافقت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش گلستان فردا، حسین ساری عصر جمعه در حاشیه بازدید از کاروانسرای قزلق این استان اظهار کرد: فردی به عنوان سرمایه‌گذار برای مرمت و بهره‌برداری از سه کاروانسرای تاریخی در استان گلستان اعلام آمادگی کرده است. البته یکی از شروط این سرمایه‌گذار، ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز این ابنیه‌های تاریخی است.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذار مذکور آماده مرمت و بهره‌برداری از کاروانسراهای قزلق، دیمه‌لو و رباط‌سفید است.

ساری خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد زیرساخت‌های اساسی همچون راه دسترسی مناسب، این ابنیه‌های تاریخی ارزشمند با کاربری فرهنگی و گردشگری به سرمایه‌گذار تحویل خواهد شد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌ دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور تاکید کرد: با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این سه اثر تاریخی و پیاده‌سازی کاربری مناسب برای این بناها، می‌توانیم شاهد شکل‌گیری مجموعه‌های فرهنگی - گردشگری متناسب با انتظارات و سلایق گردشگران باشیم.

ساری اظهار امیدواری کرد که این کاروان‌سراهای تاریخی به‌ دلیل ویژگی‌های منحصر به‌ فرد خود، با ایجاد مجتمع‌های گردشگری بین‌راهی و احیای مسیر تردد تاریخی، زمینه‌ساز شکل‌گیری مسیر گردشگری جدیدی در این استان شده و مورد استقبال گردشگران قرار گیرد.

مسیر کاروانسراها ظرفیت تبدیل شدن به مسیر گردشگری را دارند

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان نیز در این بازدید گفت: مسیر کاروانسراهای قزلق، دیمه‌لو و رباط‌سفید که در جنگل‌های هیرکانی استان واقع شده و در گذشته به‌ عنوان مسیر ترددی بوده، ظرفیت تبدیل شدن به مسیر گردشگری را پس از احیا و مرمت دارد.

محمدجواد ساوری تصریح کرد: مرمت و حق بهره‌برداری از این ابنیه تاریخی که در تملک صندوق توسعه صنایع‌ دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور است با کاربری فرهنگی، اقامتی، پذیرایی(مجتمع گردشگری بین‌راهی) به سرمایه‌گذار واگذار خواهد شد.

وی با بیان این که استاندار گلستان به گردشگری و توسعه این حوزه در استان نگاه ویژه دارد، تاکید کرد: بدون شک تلاش می‌کنیم از این نگاه مثبت استاندار در راستای رفع موانع و تسهیل‌گری در بخش گردشگری بهره ببریم.

وی افزود: از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی گلستان‌ در راستای ایجاد هم‌افزایی برای توسعه زیرساخت‌های مناسب گردشگری در این استان استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز با بیان آمادگی این اداره‌ کل برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری استان، خاطرنشان کرد: در راستای توسعه گردشگری استان به‌ ویژه ایجاد زیرساخت‌های کاروانسرای قزلق تعامل و هم‌افزایی لازم را با اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان خواهیم داشت.

حمید سلامتی افزود: با تدوین و تصویب طرح گردشگری برای کاروانسرای تاریخی قزلق، با کمک اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشکل مسیر دسترسی این اثر تاریخی را برطرف خواهیم کرد.

کاروانسرای قزلق گلستان‌ در مسیر ارتباطی گرگان - شاهرود از مسیر جاده توسکستان قرار دارد.

  12 آذر 1401
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 68205
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام