مدیرعامل موسسه مهد قرآن کریم کشور:
وجود ۱۴۳ شعبه مهدقرآنی در ۲۰ استان کشور

مدیرعامل موسسه مهد قرآن کریم کشور گفت:  ۱۴۳ شعبه مهدقرآنی در ۲۰ استان کشور در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، محمود چاووشی در آیین اختتامیه چهاردهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تفسیر و تجلیل از حافظان کل عضو موسسه مهد قرآن از سراسر کشور در گرگان اظهار کرد: به گفته اساتید قرآنی قبل از تأسیس مهد قرآن تعداد حافظان در کل کشور خیلی اندک بود ولی به لطف الهی با توجه به گذشت ۳۰ سال از فعالیت‌ مهد قرآن این موسسه توانست قریب به ۴۰۰۰ حافظ کل قرآن در کشور تربیت کند.

وی افزود: مدیر عامل مهد قرآن کشور تصریح کرد: همه این توفیقات را مدیون مجاهدت‌ها و تلاش‌های مربیان قرآن و مدیران با اخلاص مهدقرآن‌های استان‌ها و شهرستان‌ها و به خصوص افرادی که در دفتر مرکزی طی این ۳۰ سال تلاش کردند هستیم.

چاووشی با بیان‌اینکه جلسات قرآن در اوایل دهه ۶۰ و ۷۰ بصورت سنتی برگزار می‌شد،‌ افزود: مهدقرآن یک تحولی بزرگ در نظام آموزشی برای حفظ قرآن ایجاد کرد، لذا بحث آزمون حفظ قرآن را مطرح و صدور مدرک حفظ قرآن برای اولین بار در کشور ایجاد شد.

مدیر عامل مهد قرآن کشور اظهار کرد: امروز شاهد این هستیم که مؤسسه مهدقرآن در بیست استان کشور دارای ۱۴۳ شعبه در استان و شهرستان‌ها و بیش از سه هزار مربی این فعالیت‌ها را رصد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ده‌ها هزار قرآن آموز در سطوح مختلف حفظ در کلاس‌های مهدقرآن حضور دارند، افزود: برخی از حافظان مهدقرآن مؤسسه جدیدی ایجاد کردند و هر کدام از آنها هزاران حافظ قرآن را تربيت کرده و این خود قوت قلبی برای این موسسه می‌باشد.

مدیر عامل مهد قرآن کشور با بیان اینکه چهاردهمین دوره آزمون حفظ قرآن ویژه حافظان مهدقرآن به میزبانی گلستان برگزار شد، گفت: این دوره در دو مرحله استانی و کشوری آزمون برگزار شد و ۱۳۰ حافظ کل قرآن در مرحله استانی در آزمون شفاهی و کتبی شرکت کردند و افراد راه‌یافته به مرحله کشوری ۷۸ نفر بودند که به استان گلستان دعوت شدند.

مدیر عامل مهد قرآن کشور تصریح کرد: دو تیم داوری در بخش خواهران و یک تیم در بخش برادران موضوع ارزیابی حفاظ را بر عهده داشتند و در نهایت از ۷۸ نفر شرکت کنند ۴۶ نفر موفق شدند به کسب حد نصاب قبولی شده و گواهینامه حفظ قرآن را دریافت کردند.

چاوشی به آمار رده سنی حافظان اشاره کردوگفت: در این دوره از رقابت‌ها چهار نفر از دهه ۹۰، بیست نفر از دهه ۸۰، هشت نفر از دهه ۷۰، بیست و پنج نفر از دهه ۶۰ ، پانزده نفر از دهه ۵۰ و پنج نفر از دهه ۴۰ شرکت کردند و این نشان می‌دهد که مهدقرآن توانسته در تمام دوره‌های سنی تاثیرگذار باشد.

  12 آذر 1401
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 68208
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام