مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:
برپایی جشنواره شترسواری در آق قلا زمینه ساز رشد گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: برپایی جشنواره شترسواری در شهرستان آق قلا زمینه ساز رشد گردشگری و معرفی جاذبه های فرهنگی و ورزشی منطقه می شود.

به گزارش گلستان فردا، محمدجوادساوری اظهارکرد: جشنواره شتر سواری می‌تواند یک ظرفیت بسیار خوب برای جذب گردشگر و معرفی جاذبه‌های فرهنگی و ورزشی آق قلا باشد و آمادگی داریم با مشارکت شهرداری و سایر دستگاه‌ها این جشنواره را برگزار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: هر چند سابقه برگزاری جشنواره و مسابقه شتردوانی و شترسواری را در منطقه نداریم اما با توجه به اینکه آق قلا و برخی مناطق اطراف آن در استان گلستان مستعد پرورش شتر هستند، این پتانسیل آماده اجرایی شدن است.

وی گفت: آق قلا واقع در شمال استان با دارا بودن دشت‌های وسیع و صحرا و اراضی یکپارچه یکی از سرزمین‌های مستعد پرورش شتر محسوب می‌شود.

ساوری ادامه داد: بیابان های این منطقه یک ظرفیت بسیار خوب برای گردشگری بوده اما متأسفانه نتوانستیم به درستی بهره ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان بیان کرد: آمادگی داریم طرح‌هایی که در راستای توسعه ظرفیت‌های گردشگری این شهر توسط شهرداری یا بخش خصوصی ارائه شود، در اولویت کاری قرار گرفته و ما حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

  17 دی 1401
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 68443
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام