رییس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان:
توسعه کشت پنبه نیازمند تخصیص یارانه است

رییس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی استان  گلستان گفت: توسعه کشت مجدد پنبه همچون دیگر کشورها نیازمند تخصیص یارانه برای رغبت به کشت است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، علی موسی خانی امروز در سومین کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی که با حضور مدیر کل پنبه و دانه های روغنی وزارت جهاد برگزار شد، اظهار کرد: غیر قابل رقابت بودن با محصولاتی چون شالی در بحث قیمت، فقدان برداشت مکانیزه و کمبود کارگر، کمبود منابع آبی، خسارت آفات و هزینه سموم، اقتصادی نبودن زراعت پنبه در اراضی درجه 2 و 3 شمال استان، کمبود وسیله نقلیه و شبکه مراقبت با اعتبارات اندک از دیگر مشکلاتی است موجب کاهش شدید کشت پنبه دراستان شده لست.

وی افزود: تصمیم داریم کشت پنبه را در نوار جنوبی استان داشته باشیم چرا که نزدیک به 60درصد کشت این محصول در این نوار انجام میگیرد.

موسی خانی گفت: اعطای تسهیلات کم بهره به کشاورزان و آب بهای رایگان از مهم ترین حمایت هایی است که دولت میتواند از کشت این محصول داشته باشد.

وی ادامه داد: چنانچه خرید دانه های روغنی از پنبه تضمینی شود بدون شک نقش مهمی در تشویق کشاورزان خواهد داشت.

موسی خانی بیان کرد: حمایت از تعاونی های بزرگ و شرکتهای فعال این حوزه نیز از دیگر مواردی است که توسعه کشت پنبه در استان را رونق میبخشد.

وی با اشاره به اینکه جهاد همواره از کشاورزان حمایت میکند، اظهار کرد: تدارک برای سموم، بذر و کلاس های ترویجی و آموزشی و اطلاع رسانی مسایل فنی از مجموعه حمایت های جهاد از کشاورزان پنبه کار است اما باید مشکلات کشت پنبه در سطح کلان حل و فصل شود تا رغبت کشاورزان را نسبت به کشت پنبه بیشتر کند.

  7 تیر 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69528
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام