رییس اتاق بازرگانی گرگان:
ضعف زیر ساخت ها روند سرمایه گذاری و صادرات را کند می کند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و. معادن استان گلستان گفت: ضعف زیر ساخت ها روند سرمایه گذراری، جذب سرمایه گذار و صادرات استان را کند کرده است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا،   امیر یوسفی عصر امروز در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان گلستان، اظهار کرد: در شرایط فعلی صادر کنندگان با مشکلات زیادی از جمله هستند که فقدان زیر ساخت های مناسب و حمایت های همه جانبه و تعهدات ارزی روبرو هستند که تاثیر مستقیمی بر کاهش توسعه استان دارد.

وی افزود: تعهدات ارزی موجب شده تا صادر کننده امکان استفاده از ارز را در کشور و یا استان ندارد.

یوسفی بیان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا صادر کننده بازار هدف خود را از دست ندهد.

وی با اشاره به اینکه کشور رایزن اقتصادی زیادی در سفارت خانه های دیگر کشورها ندارد، عنوان کرد: وجود رایزن در سفارتخانه ها موجی شناخت بیشتر بازار هدف برای صادر کننده می شوند که به دلیل ضعف در این حوزه بسیاری از بازارها را از دست می دهیم.

یوسفی ادامه داد: باید تدابیری اندیشیده شود تا صادر کننده بازار را از دست ندهد.

وی افزود' گلستان به لحاظ دارابودن منطقه اقتصادی اینچه برون یکی از ظرفیت های مهم صادرانی را دارد که باید هر چه سریعتر زیر ساخت های آن برای توسعه صادرات آماده شود.

رییس اتاق بازرگانی گرگان گفت: فقدان پایانه محصولات کشاورزی از دیگر مشکلات حوزه صادرات است که با ایجاد این پایانه به دلیل کشاورزی بودن منطقه، فرصت بسیار خوبی برای صادرات محصولات زراعی ایجاد می کند.

  22 تیر 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69621
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام