۴۳۸ موکب پذیرایی از عزاداران حسینی در گلستان برپاست

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ۴۳۸ موکب برای پذیرایی از عزاداران حسینی در تمام نقاط استان برپاست و به احتمال فراوان ۱۷۵ موکب دیگر تا ماه صفر به ویژه ایام اربعین به این تعداد اضافه خواهد شد.

به گزارش گلستان فردا، حجت الاسلام عباسعلی گرزین اظهار کرد: موکب‌ها علاوه بر پذیرایی از عزاداران حسینی در بخش‌های مانند گسترش شعائر دینی، مشاوره‌های خانوادگی و اخلاقی و برپایی کارگاه‌های جذاب نقاشی و مسابقات متنوع ویژه کودکان هم به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

وی افزود: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم ۱۷۰ مبلغ اعزامی از قم در کنار ۸۲۰ مبلغ بومی با حضور در مساجد و هیات‌های مذهبی مناطق شهری و روستایی استان گلستان آیین‌های سوگواری و برنامه‌های فرهنگی را اجرا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از فعالیت هزار و ۱۱۰ مداح مرد و زن در کنار هزار و ۳۵۰ هیات مذهبی استان خبر داد و گفت: هیات‌ها با دعوت از مداحان اهل بیت(ع) میزبانی مراسم ماه محرم و برنامه‌های ویژه اربعین حسینی را برعهده دارند.

حجت الاسلام گرزین با اشاره به برگزاری مراسم محرم در ۸۳۰ مسجد و ۸۷۰ حسینیه مناطق شهری و روستایی استان گلستان، بیان کرد: مردم بهترین حافظ قیام سیدالشهدا(ع) در طول تاریخ بعد از کربلا تا الان بودند و با تاسی از سیره اهل بیت(ع) و فرامین علمای دین بهترین مراسم سوگواری را با برپایی مجالس و دسته‌های عزاداری در هیات‌ها، تکایا، حسینیه‌ها و زینبیه‌ها برگزار می‌کنند.

وی افزود: با وجود تلاش‌های دشمن برای فتنه افکنی در میان مردم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز شاهد همراهی بسیار خوب اقشار مختلف جامعه در برپایی مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) و یاران ایشان هستیم به عنوان مثال سال گذشته با وجود همه مشکلات اقتصادی حاکم عزاداری‌ها همراه با اطعام دهی چه در داخل کشور و چه با برپایی موکب در مسیر زائران امام حسین(ع) در عراق به بهترین نحوه برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امسال هم از شروع ماه محرم تا به امروز استقبال مردم از مجالس عزاداری‌ها و کمک به اطعام دهی و پذیرایی در موکب‌ها بسیار خوب و چشمگیر بوده است و اهل سنت هم با صدقه دادن، قربانی کردن و اطعام دهی در کنار سایر مردم استان خود را در مراسم عزاداری سهیم می‌دانند و پوشش ختم قرآن گسترده‌ای را برای سیدالشهدا(ع) در میان اهل سنت استان شاهد هستیم.

حجت الاسلام گرزین با تاکید بر اینکه استان گلستان سرشار از سنت‌ها و آیین‌های فراوان مذهبی ویژه ماه محرم و صفر است، افزود: هر یکی از روستاها آیین و سنت مختص به خود را برای عزاداری‌ها دارد و از موارد شاخص می‌توان به عزاداری «کمربه کمر رامیان و جوش زنی کردکوی» اشاره کرد و تلاش داریم به سمت احیای این آیین‌ها برویم.

 

  2 مرداد 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 69675
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام