معاون امور عمرانی استاندار گلستان عنوان کرد؛
کاهش تخلفات بنگاه های املاک بازار مسکن با نظارت مداوم

معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: کاهش تخلفات ملکی در بنگاه های معاملات املاک فقط با نظارت و پایش مستمر امکان پذیر است. 

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سید مهدی مهیایی اظهار کرد: جلسات مستمر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان که با حضور اعضای کارگروه اعم از اداره کل راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی، اداره کل صمت، اتحادیه مشاورین املاک و سایر دستگاه‌های ذیربط تشکیل می‌شود، برنامه‌های اثربخشی از جمله پلمب و جریمه، برای کنترل بازار مسکن استان تدوین شده که البته نیازمند بازرسی‌های جامع‌تری نیز هستیم.

وی افزود: کنترل بازار اجاره از مهم‌ترین دلایل تشکیل این کارگروه در جهت مساعد نمودن این بازار برای مستأجران است.

مهیایی ادامه داد: در حال حاضر کمیته‌های مشخصی ذیل این کارگروه برای ارائه نتیجه بهتر و بازرسی‌های سریع‌تر نیز تشکیل شده است.

وی گفت: با توجه به فصل نقل و انتقالات در حوزه اجاره مسکن، جلسات هماهنگی کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مسکن گلستان به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

مهیایی افزود: در این جلسات برنامه ریزی های لازم برای کاهش تخلفات بنگاه‌های مشاور املاک و همچنین کاهش سوداگری در بازار مسکن انجام می‌شود.

وی افزود: برای پایش بیشتر مقرر شده تا تیم‌های بازرسی در شهرهای گرگان و گنبد افزایش یابند.

گفتنی است کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در راستای مصوبات هفتمین جلسه شورایعالی مسکن کشور و با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک و همچنین تسریع در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم (مالیات بر خانه‌های خالی) در تمامی استان‌ها تشکیل شده است.

  9 مرداد 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69711
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام