مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان:
احیای کامل خلیج گرگان 6 هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد/ منعی برای اجرای طرح گردگشری آشوراده وجود ندارد

مدیر کل محیط زیست استان گلستان گفت: خلیج گرگان  براساس مطالعات و پکیج جدید طراحی شده برای احیای کامل نیازمند 6 هزار میلیارد تومان اعتبار است. 

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، محمد رضا کنعانی صبح امروز در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: با مطالعات جدیدی که برای احیای کامل جدید بعد از لایروبی انجام شده  نشانگر این است که مبلغ 6 هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد .

وی افزود: مهم ترین مساله ای که خلیج را بعد از لایروبی و پمپاز آب تهدید میکند فاضلاب های شهری نزدیک به خلیج است که باید به سرعت بهسازی شوند تا دیگر آب خلیج را آلوده نکنند  و بر همین اساس بودجه احیای خلیج افرایش پیدا میکند که باید در سفر دوم رئیس جمهور برای کیفیت آب خلیج به ان توجه ویژه ای شود.

کنعانی گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد لایروبی کانال های خلیج انجام شده است.

مدیر کل محیط زیست گلستان بیان کرد: جزیره آشوراده برای اجرای طرح های گردشگر آماده شده است و دیگر منعی برای ورد سرمایه گذار و اجرای طرح ها در این جزیره وجود ندارد.

وی ادامه داد: طرح گردشگری این جزیره که تنها جزیره سکونتی ایران می باشد ف در دو بخش اجرا می شود که یک بخش در 22 هکتار با اقامت شبانه با حفظ محیط جزیره و بهسازی خانه های روستایی و استفاده از آنها و بخش دیگر در 138 هکتار برای اجرای طرح های گردشگری مثل هتل، پیست دوچرخه سواری و اسکیت و غیره در نظر گرفته شده است.

  1 شهریور 1402
بخش : گرگان / محیط زیست
کد خبر: 69829
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام