دبیر علمی سیزدهمین کنگره ملی باغبانی:
برگزاری کنگره باغبانی نقش موثری در توسعه محصولات باغی و گلخانه ای دارد

دبیر علمی سیزدهمین کنگره ملی باغبانی و دبیر کنگره انجمن گیاهان دارویی گلستان گفت: برگزاری سیزدهمین کنگره باغبانی کشور در گلستان شرایط بسیار خوبی را برای توسعه محصولات باغی و گلخانه ای استان فراهم میکند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، خدایار همتی صبح امروز در نشست خبری برگزاری سیزدهمین کنگره باغبانی کشور در گرگان، اظهار کرد: سیزدهمین کنگره علوم باغبانی کشور در گلستان با حضور 30 شرکت در حوزه تولید محصولات باغبانی و گلخانه ای و جمعی از مسولان کشوری و استانی از 27 شهریور در مرکز استان شروع به کار خواهد کرد.
وی افزود: بررسی توسعه ای محصولات باغی و چالش های موجود در این حوزه و معرفی تولیدات باغی و گلخانه ای استان از مهم ترین بخش این کنگره است.

همتی با بیان این که این کنگره علاوه بر مباحث علمی از نظر اجتماعی و اقتصادی هم تاثیرگذار است، گفت: بخش زیادی از اقتصاد منطقه به مباحث باغبانی مرتبط است و تاثیر زیادی در اشتغال و درآمد زایی دارد.

وی اهمیت محصولات باغی در دنیا را بسیار بالا دانست و گفت: امنیت غذایی و اقتصادی کشورها به محصولات باغبانی وابسته است و تحقیقات و برنامه های علمی زیادی مرتبط با این موضوع برگزار می شود.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره ملی باغبانی گفت: این مراسم طی چهار روز برگزار می شود و روز نخست آن به دلیل حضور مسئولان کشوری بسیار مهم است زیرا از وزارت جهاد و کمیسیون کشاورزی مجلس در این مراسم حضور دارند.

وی گفت: گلستان در زمینه تولید زیتون و برخی گیاهان دارویی یکی از استانهای پیشرو در کشور محسوب میشود .

همتی شعار این رویداد را تولید پایدار و سالم، رونق اقتصادی و سلامت عمومی اعلام کرد و گفت: در مدت برگزاری تقدیر از پیشکسوتان، حضور سه سخنران بین المللی به صورت مجازی، برگزاری تورهای گردشگری، بازدید از مزارع و باغات، نشست های تخصصی، سخنرانی های علمی، کارگاه های آموزشی، نمایشگاه و غرفه تولیدات مرتبط و همچنین میزگرد آسیب شناسی مشکلات از برنامه های این رویداد است.

وی افزود: این کنگره شرایط بسیار خوبی را برای توسعه محصولات باغی و گلخانه ای استان فراهم میکند که تاثیر بسزایی در رشد محصولات باغی با روش های نوین آبیاری خواهد داشت.

 

  21 شهریور 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69885
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام