ساختمان نیمی از حوزه‌های علمیه گلستان نیازمند نوسازی است

غلمیه

مدیر حوزه‌های علمیه مردان گلستان گفت: ۲۱ حوزه علمیه برای آموزش دروس علوم دینی در استان فعالیت می‌کنند که نیمی از آنها به دلیل قدمت بالا نیازمند بهسازی و نوسازی هستند.

به گزارش گلستان فردا، حجت الاسلام محمدرضا ابراهیمی  اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار از محل منابع حوزه‌های علمیه و حمایت دستگاه‌های اجرایی برنامه بهسازی و نوسازی این حوزه‌ها در دستورکار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در بیشتر شهرهای استان گلستان مدرسه علمیه وجود دارد و اولویت خود را بر کیفی‌سازی و تقویت فعالیت‌ها متمرکز کردیم.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران گلستان گفت: برنامه‌ای برای افزایش تعداد مدارس علمیه نداریم و داوطلبان علاقمند در شهرهایی مانند کلاله و گالیکش که فاقد حوزه هستند می‌توانند برای تحصیل به مراکز شهرهای همجوار مراجعه کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه گلستان را بیش از ۲ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: هم اینک هزار و ۵۰۰ طلبه از داخل و خارج استان در مدارس علوم دینی مشغول تحصیل هستند.

وی با تاکید بر تاثیر افزایش آگاهی از فعالیت‌های مدارس علمیه در جذب بیشتر جوانان، گفت: خیلی‌ها اطلاع دقیقی از نوع عملکرد مراکز علوم دینی ندارند و فکر می‌کنند فعالیت‌ها در این مراکز محدود به حفظ و قرائت قرآن می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران گلستان افزود: در این مراکز رشته‌های مختلف علوم دینی مانند فضاهای دانشگاهی با هدف افزایش آگاهی جوانان نسبت به مباحث روز آموزش داده می‌شود.

  16 آبان 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70030
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام