مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد:
تدارک جشن خودکفایی برای ۲ هزار و ۶۵۳ خانوار تحت پوشش خدمات امداد گلستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: برپایی جشن خودکفایی ۲ هزار و ۶۵۳ خانوار تحت پوشش امداد استان روز ۲۴ آبان ماه امسال با حضور مقامات کشوری این نهاد و جمعی از مسوولان استانی در گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش گلستان فردا، عیسی بابایی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار کرد: خودکفا شدن این تعداد خانوار تحت پوشش امداد استان طی سه سال اخیر و بیشترین حمایت و پشتیبانی از این خانوارها در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی ادامه داد: در آیین جشن خودکفایی که حدود ۶۰۰ خانوار ذی‌نفع شرکت دارند، از مسوولان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل مشارکت‌کننده در تحقق آن تجلیل به عمل خواهد آمد.

بابایی یادآور شد: در حاشیه این آیین یک روزه، به صورت نمادین ۶ دستگاه تراکتور به مددجویان واجد شرایط تحویل و نمایشگاه توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش این نهاد در استان برگزار می‌شود.

وی اهداف از برگزاری جشن خودکفایی خانوارهای امداد استان را از جمله توسعه فرهنگ کار، معرفی الگو موفق به جامعه و تجلیل از خانوارهای خودکفا شده، ایحاد نشاط و امیدآفرینی در جامعه و افزایش مشارکت مردمی برای حمایت در حوزه توانمندسازی خانواده‌های نیازمند برشمرد و تاکید کرد: این خانوارها از زیر پوشش خدمات این نهاد به طور کلی خارج نشده و در صورت نیاز، خدمات به آنها ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گلستان از کسب رتبه سوم کشوری ایجاد فرصت‌های شغلی برای دهک‌های یک تا پنجم جامعه توسط این نهاد در استان در سال جاری خبر داد و گفت: در این بازه زمانی ۳ هزار ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات حوزه اشتغال سال جاری جذب شده است.

به گفته بابایی در سال مالی ۱۴۰۲، ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغال کمیته امداد استان برای ایجاد ۱۲ هزار و ۶۵۳ فرصت شغلی از محل منابع مختلف در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت ایجاد اشتغال این نهاد در استان براساس ظرفیت‌های موجود در منطقه و از جمله در بخش‌های کشاورزی و خدماتی است، خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی برای دهک‌های یک تا پنج جامعه توسط این نهاد در استان برای ۱۱ رشته شغلی از جمله بوم‌گردی، ایجاد گلخانه، کارگاه تولیدی، خرید تراکتور، دامداری نیمه‌صنعتی و خرید نیسان، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که وام ارزان‌قیمت در نظر گرفته شده از ۱.۵ میلیارد تا ۳ میلیارد ریال است.

بایایی یاد آور شد: براساس برآورد صورت گرفته ۳۶ هزار نفر مستعد ایجاد فرصت شغلی تحت پوشش این نهاد در استان که سنین ۱۸ تا ۵۷ سال شناسایی شده که به مرور برای آن خدمات و شرایط ایجاد فرصت شغلی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل فراهم خواهد شد.

  22 آبان 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70049
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام