معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان:
مشکل اصلی ما امروز حفظ منابع آب و خاک است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان گفت: مشکل اصلی ما امروز حفظ منابع آب و خاک است چرا که در چند سال اخیر کم توجهی به این دو موضع آنها را تحت فرسایش و کاهش قرار داده است .

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، صاحب خیر اندیش امروز در هفتمین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان که با محوریت بررسی مشکلات دامداران برگزار شد، اظهار کرد: اراضی که از نظر بارندگی ارزش کاشت نداشت به عنوان دیم زیر کشت رفته است و دام ها دیگر جایی برای چرا ندارند.

وی افزود: برای برداشت بیشتر گندم که امروز هم هنوز کمبود داریم بسیاری از. اراضی را فدا کردیم و پرورش گاو هول اشتاین یکی از سیاست های اشتباه در پرورش این دام در در استان بود.

خیر اندیش گفت: بهترین دام برای استان دام بومی بود که با مصرف کمترین علوفه بالاترین بهره وری دا داشت که آن را کنار گذاشتند و حالا متوجه شدند هول اشتاین برای هر منطقه ای مناسب نیست .

وی ادامه داد: پرورش بسیاری از دام ها ربطی به اینکه در استان تولید شود ندارد و باید در ادامه اجرای این سیاست غلط تجدید نظر شود.

خیر اندیش گفت: وجود ریزگردها حاصل ۱۰سال اخیر نیستو این مساله و کم نوجهی به ان به 40 سال گذشته تا کنون بر میگردد که باید تدابیر جدی برای آن در نظر گرفته شود.

  9 آذر 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70098
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام