۷۹۰ تن مرغ منجمد در گلستان توزیع شد

6465712_281

مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان گفت: با هدف تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده، از ابتدای امسال تاکنون ۷۹۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع شد.

به گزارش گلستان فردا، حسین لاری‌کمان با اشاره به استمرار توزیع مرغ منجمد با قیمت کیلویی ۶۵۷ هزار ریال بر اساس تقاضای بازار، گفت: گلستان به عنوان قطب برتر تولید این محصول پروتئینی شناخته می‌شود اما با پیگیری مدیریت جهاد کشاورزی استان برای کمک به تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان توزیع مرغ منجمد هم در برنامه قرار دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان ادامه داد: بخشی از مرغ منجمد توزیعی در استان از داخل کشور تامین می‌شود و بخشی از آن هم وارداتی است.

لاری کمان، تولید روزانه گوشت مرغ گرم را در گلستان ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن اعلام کرد و افزود: ۱۱۰ تا ۱۴۰ تن از این مرغ‌ها صرف تامین نیاز روزانه مردم استان می‌شود و بقیه بر اساس تقاضا در بازارهای هدف در استان‌های مختلف در حال توزیع است.

وی از افزایش جوجه ریزی در گلستان خبر داد و گفت: آذرماه امسال ۱۵ میلیون و ۱۲۸ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که در مقایسه با ۱۱ میلیون و ۱۰۴ هزار قطعه مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان مهمترین دلیل تشویق پرورش دهندگان طیور به افزایش جوجه ریزی را تامین به موقع نهاده دامی اعلام کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته هم اینک نهاده کنجاله سویا و ذرت به عنوان خوراک طیور به میزان لازم در انبارها ذخیره سازی شده و تولیدکنندگان به محض ثبت درخواست در سامانه بازارگاه می‌توانند سهمیه خود را تحویل گیرند.

  19 دی 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70236
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام