رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان:
مالیات بر کشاورزی پاشنه آشیل توسعه گلستان است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: استان ما تولید کننده محصولات اساسی کشاورزی است و مالیات بر بخش کشاورزی، زیان بار  است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، امیر یوسفی شب گذشته در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور سفیر ایران در ترکمنستان برگزار شد، اظهار کرد: گلستان محصولات اساسی تولید می کند به دلیل قیمتهای دستوری، به دولت یارانه می دهد، در نتیجه مالیات بر بخش کشاورزی برای ما بسیار سنگین خواهد بود.

وی افزود:خوشبختانه بخش خصوصی در استان گلستان، همراه دولت است و تعامل بسیار خوبی با مسئولان دارد

وی گفت: در بحث سفر ریاست محترم جمهور انتظار داشتیم بخش خصوصی بیشتر جدی گرفته شود و موضوعات کلان را خدمت ایشان مطرح کنیم اما میسر نشد.

یوسفی افزود: این همدلی بین دولت و بخش خصوصی در استان آثار خوبی به دنبال داشته به نمایندگی از پارلمان بخش خصوصی اعلام می کنم از هیچ کوششی برای توسعه استان دریغ نخواهیم کرد.

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان به ارائه نامه نیاز های استان به رییس جمهور اشاره کرد و افزود: مباحثی همچون تنشهای آبی و ایجاد آب شیرین کن، خط ریلی اینچه برون شاهرود،ضرورت معافیت مالیاتی بخش کشاورزی در لایحه مالیات در این نامه ذکر شد که امید داریم مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: حوزه صنعت در کشور به دلایل مختلف با مشکلات عدیده ای روبرو است، سیاست انقباضی بانکها اگرچه تا حدودی بر مهار تورم اثر گذاشته اما از طرفی برتولید اثر منفی گذاشته و با کاهش  نقدینگی رو به رو است بطوریکه ادامه مسیر تولید بسیار سخت شده است.

یوسفی افزود: توسعه تجارت ارتباط مستقیم با دیپلماسی اقتصادی دارد هر زمان دیپلماسی اقتصادی یک گام بردارد حوزه تجارت ۱۰ قدم پیش خواهد رفت

وی ادامه داد:  هزاران قلم کالا در کشور تولید میشود که تشنه صادرات است، ابتدا بایستی روابط سیاسی خودمان را با کشورها تقویت کنیم آنگاه بازارهای آن کشورها برویمان گشوده میشود. یعنی بایستی دولت بستر سازی کند

رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: بازرگان در شرایط تحریم با دشواری فراوان کالا را صادر میکنند و  ارز را هم به سختی وارد کشور میکنند که مستحق تشویق است

وی گفت: خوشبختانه در مورد روابط با کشورهای همسایه با توجه به سفرهایی که ریاست محترم جمهور داشتند گشایشهای خوبی حاصل شده است

یوسفی افزود:  در زمینه اجرایی شدن و پیگیری تفاهمنامه ها  بایستی تلاش بیشتری کنیم متاسفانه باید قبول کنیم دردیپلماسی اقتصادی ازطرف دستگاههای ذیربط، قوی عمل نکرده ایم.

وی بیان کرد: روابط ما امروز با ترکمنستان رو به گسترش است، در سال گذشته و امسال دو سفر به ترکمنستان داشتیم که بسیار رضایت بخش بود، بویژه در سفر اخیر تفاهمات خوبی داشتیم که انتظار می رود با همراهی دولت را جلو ببریم.

به گفته وی نخستین خواسته ما تسهیل درصدور ویزا برای سفر به ترکمنستان است.همچنین رفت و آمد مسافری و تقویت تجارت چمدانی در مرز اینچه برون به توسعه مراودات کمک خواهد کرد.

وی افزود: راه اندازی بازارچه مشترک مرزی در اینچه برون و حسنقلی گمیشان و همچنین سرکنسولگری ترکمنستان در استان گلستان از دی‌ر انتظارات بخش خصوصی است.

  24 دی 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70253
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام