توزیع نهاده‌های دامی در گلستان با هوشمندسازی عادلانه شد

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی گلستان با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند، عدالت در توزیع نهاده‌های دامی محقق شده است، گفت: با این اقدام، دامداران واقعی، سهم بیشتری از نهاده‌های دامی می‌برند.

به گزارش گلستان فردا، صاحب خیراندیش  اظهار کرد: با راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند دستیابی به آمار دقیق و به‌روز در حوزه تولیدات دامی امکان‌پذیر شد.

وی افزود: گلستان تنها استانی است که از یک ماه گذشته، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند بخش کشاورزی کرد در حالی که پیش از این در سایه فقدان سامانه‌های هوشمند و خلا آمارهای دقیق، دریافت نهاده‌های دامی نظم خاصی نداشت و در حق دامداران واقعی اجحاف می‌شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه اجرای طرح دامپروری قراردادی از دیگر اقدامات ابتکاری گلستان است، ادمه داد: در این طرح، کارخانه خوراک دام کنسانتره در بازه زمانی چهار ماهه بدون دریافت هزینه در اختیار دامداران قرار می‌دهد و دامدار هزینه این خوراک دام را پس از چهار ماه به کارخانه بازمی‌گرداند.

خیراندیش با بیان اینکه توزیع نهاده‌های دامی به جز سبوس در سامانه «بازرگام» انجام می‌شود، گفت: با واقعی شدن قیمت دام زنده زمینه رضایتمندی اکثر دامداران فراهم شده که نتیجه آن بهبود وضعیت دام استان از ابتدای امسال است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: زایش دام‌های عشایر و کوچ‌رونده از ابتدای اسفند ماه در گلستان شروع می‌شود که با توجه به بهبود وضعیت آب و هوا، پیش‌بینی‌ها حاکی از بهبود وضعیت مراتع و توسعه گله‌های دامپروری در استان دارد.

خیراندیش به آخرین وضعیت جوجه‌ریزی در گلستان اشاره کرد و توضیح داد: میزان جوجه‌ریزی از ابتدای امسال تا 26 دی ماه جاری در استان به 137 میلیون و 352 هزار قطعه رسیده و در مقایسه با ۱۱۴ میلیون و ۴۴۳ قطعه مدت مشابه سال قبل، 27 درصد بیشتر است.

وی با بیان اینکه گلستان بیشترین میزان تولید گوشت مرغ را در کشور دارد، اظهار کرد: مشکلی در زمینه تولید مرغ در استان وجود ندارد.

خیراندیش رشد سرانه تولید مرغ را ناشی از افزایش قیمت گوشت قرمز دانست و توضیح داد: با افزایش قیمت گوشت قرمز، تقاضای مردم برای خرید گوشت مرغ بیشتر شده است.

  30 دی 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70271
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام