گلستان با نقاط پرتصادف خداحافظی می‌کند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه گلستان جزو سه استان برتر کشور در رفع نقاط حادثه‌خیز است، گفت: نقاط پرتصادف این استان تا شهریور سال آینده به طور کامل ایمن می‌شود.

به گزارش گلستان فردا، عادل مصدقی اظهار کرد: براساس دستورالعمل کمیسیون ایمنی راه‌های مجلس شورای اسلامی به استان‌ها برای شناسایی راه‌های پرتصادف در بازه زمانی سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰، از ۸۷۷ نقطه پرتصادف کشور ۹۵ نقطه مربوط به گلستان بود.

وی با بیان اینکه گلستان از لحاظ برخورداری از نقاط پرتصادف بعد از تهران در جایگاه دوم قرار داشت، تاکید کرد: در ۹۵ نقطه پرتصادف گلستان ۲ هزار و ۵۱ تصادف رخ داد که ۲۶۳ نفر فوتی و ۲ هزار و ۳۹ نفر مجروح به همراه داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان تصریح کرد: تاکنون ۳۱ نقطه پرتصادف در استان گلستان ایمن شده است.

مصدقی خاطرنشان کرد: در ۳۱ نقطه پرتصادف گلستان که در راستای رفع آن گام برداشته ۷۲۶ فقره تصادف رخ داده بود که مرگ ۱۰۲ نفر را در پی داشت.

وی، خطای انسانی را عامل وقوع بیش از ۸۵ درصد تصادفات در گلستان برشمرد و افزود: از سویی دیگر مبالغ جریمه رانندگی بسیار ناچیز است و بازنگری در آن ضرورت دارد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان؛ در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان ۳۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و توسعه زیرساخت‌های حوزه راه و شهرسازی گلستان از جمله راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و راه و شهرسازی تصویب شد.

مصدقی تاکید کرد: توسعه و تعریض ۱۶۵ کیلومتر از راه‌ها با ۴۵ هزار میلیارد ریال، بهره‌برداری از تعریض و ایمن‌سازی جاده آق‌قلا-بندرترکمن و رفع نیازهای این جاده اعم از روشنایی، شانه خاکی و غیره در سفر رییس جمهور به استان، نشان از عزم دولت سیزدهم برای خدمتگزاری به مردم و بهبود زیرساخت‌های راه‌ها دارد.

  2 بهمن 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70280
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام