معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان:
پوشش فاضلاب استان گلستان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان میانگین پوشش فاضلاب کشور را بالای ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: پوشش فاضلاب استان گلستان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد .

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سیدمحمد مهیایی امروز در نشست خبری گروه فجر گلستان اظهار کرد:پوشش فاضلاب استان گلستان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد و بالای ۲۰ درصد است که دولت سیزدهم در این بخش نیز اقدامات خوبی انجام داد و در سفر رییس جمهور ۱۵ هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پروژه در حوزه فاضلاب استان به بهره‌برداری رسید.

پوشش فاضلاب استان گلستان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد و بالای ۲۰ درصد است که دولت سیزدهم در این بخش نیز اقدامات خوبی انجام داد و در سفر رییس جمهور ۱۵ هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پروژه در حوزه فاضلاب استان به بهره‌برداری رسید.

مهیایی تاکید کرد: در حالی که کل اعتبارات تملک دارایی استان گلستان ۱۵ هزار میلیارد ریال است اعتبار عمرانی شهرداری‌های استان در سال ۱۴۰۲ به ۲۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه ۱۰ تا ۲۰ درصد منشا ریزگرد گلستان داخلی و ناشی از خشکسالی است، گفت: در این راستا تهیه سند آمادگی و پاسخ به بحران و خطرات ناشی از سوانح و بلایای طبیعی گلستان در دستور کار ما قرار گرفت و به زودی آماده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان به آخرین وضعیت شیرین‌سازی آب دریای خزر اشاره کرد و توضیح داد: این پروژه در مرحله اخذ مجوز ماده ۲۳ قرار دارد و تجهیز آن از طریق جذب سرمایه‌گذار انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ۲ سال آخر دولت دوازدهم مجموع اعتبارات عمرانی استان گلستان اعم از بودجه استانی، ملی و منابع داخلی وزارتخانه ۴۰ هزار میلیارد ریال بود، بیان کرد: این میزان در ۲ سال اول دولت سیزدهم رشد چهار برابری داشته و به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری‌های استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: بودجه شهرداری‌های استان در ابتدای استقرار دولت سیزدهم ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در سال جاری به ۳۸ هزار میلیارد ریال رسید.

وی افزود: در سفر دوم رییس جمهور به گلستان اجرای ۲۹۰ هزار میلیارد ریال طرح آغاز شد و ۱۷۰ هزار میلیارد ریال پروژه نیز در استان به بهره‌برداری رسید.

مهیایی با بیان اینکه دولت در اسفند ماه ۱۴۰۰، استان گلستان را در ردیف استان‌های با تنش آبی بالا قرار داد افزود: برای مثال مردم کلاله ابتدای استقرار دولت سیزدهم هشت تا ۱۲ ساعت قطعی آب داشتند که با اجرای پروژه‌های آبرسانی، میزان قطعی آب در این شهر به صفر رسیده است.

  8 بهمن 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70300
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام